Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Jag bakade-Petit chouxer!

Jag bakade petit chouxer häromdagen! Ett mycket enkelt recept och man kan ha dom som bullar till kaffet eller fylla dom med grädde och bär, eller kaviar, gräddfil och hakad rödlök eller något annat gott. Jag däremot fyllde mina med kolaglass, muahahaha.


Om du själv skulle vilja prova dessa baby´s så behöver du detta:


3 dl vatten
100g smör
2 dl mjöl
3 ägg

Och det är allt!

Koka upp vatten och smör. Häll i mjölet utan att ta bort kastrullen från platten. Rör kraftigt (här gäller det att ha armmuskler, vilket jag inte har:P) tills du ser att smeten som du nu fått släpper kanten på kastrullen. Smeten är fortfarande kletig men släpper ändå kastrullen. Ta av kastrullen från plattan och ha i ett ägg i taget. Rör kraftigt! Ser rätt konstigt ut varje gång du har i ett ägg, men som sagt rör kraftigt så blir smeten smidig igen^^

Spritsa sedan ut lagom stora bullar på en plåt med bakplåtspapper. Dessa bullar kommer nu att svälla på höjden, men inte så mycket på bredden. Bra att veta, själv var jag livrädd att de skulle svälla som tusan!:P Grädda sedan i mitten av ugnen i 30 minuter. ÖPPNA INTE LUCKAN UNDER TIDEN!


'

Sedan kommer smeten att svälla och bli så här.

Gör ett snitt i varje bulle och fyll dom! Det blev väldigt gott!! De kanske ser rätt massakrerade ut här, men det beror på glassen i spitspåsen som inte ville ut:P Det droppade glass över nästan hela köksgolvet, skojar inte. Mina nya vita strumpor är inte längre helt vita, de har nu en hel del inslag av beiga prickar:P ...  Ja, ja! Jag vet! Ingenting går som jag vill...:P Men jag lärde mig en läxa: ANVÄND EN SKED IDIOT!^^

 

 

 

 

 

//Emma.












Kommentarer
Postat av: sofia

haha, jag skulle aldrig tatuera in något utan att vara säker.

tack så mkt, jag fick en ansiksbehandling som jga får den 17e.. en ring, och så var jag på språkresa i somras o den räknas in :)

2010-08-04 @ 14:39:22
URL: http://audry.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: tack tack :)

japp, själv då?

2010-08-04 @ 14:43:02
URL: http://suundlof.blogg.se/hastliv
Postat av: Classy - ung, blivande mamma, lycklig ♥

Exakt! Oavsett hur kär man än är så vet man ju aldrig säkert om förhållandet kommer hålla, därför tycker inte jag att det är värt att tatuera in partnerns namn. Men barnen däremot, det ska jag göra :)



Precis! Haha, nja inte så där att jag måste. Kan blanda färger, så det är inte så att jag tex. bara måste ha blåa grejer eller rosa :P hehe

2010-08-04 @ 14:53:34
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: lovisa

måste bara fråga dig, hur hittade du till min blogg? :)

2010-08-04 @ 15:24:38
URL: http://suundlof.blogg.se/hastliv

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters