Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Hund och katt- vilka är vi?

Hund och katt kan beskriva vår syskonkärleken till varandra. Sofia är en slarver och jag är en perfektionist. Hur får vi vardagen att gå ihop? Vi är illa tvungna då vi lever under samma tak. Jag är brunett, Sofia blondin, Sofia slösa, jag spara. Sofia är sockerbroende, cola- beronde, anti-motionsinriktad och en soffliggare. Medan jag äter fiberberikad gröt till frukost, låter teet dra tio minuter, exakt, innan jag dricker det, och jag äter min fruktsallad vid tre och går ut och går varje dag. Men våra intressen möts genom musiken, modet och all make-up. Jag har kommit att bli Sofias inofficiella stylist och sminkös under hennes resa genom Talang 2008 och Made in Sweden. Det är oerhört kul att få se en artists uppgång bakom de glamiga lockarna och kläder som man ser på dagens artister. Allt är inte en dans på rosor, tvärtom faktiskt. Det är ett kämpande och fjäskande medan man håller tummarna att nästa person ska vara den som höjer en till skyarna. Och nu är jag glad och stolt att kunna säga att ännu en resa har börjat, Nextstar där hon blivit utvald som ortsvinnare från kristinhamn med låten "i´d rather go blind" vars original gjordes av Etta James. Kolla in henne på Nextstar.se.

Emma & Sofia.

Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters