Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Same procedure as last year...

Att årets melodifestival gick av stapeln i går har knappats undgått någon. Tangentborden går på högvarv hemma i stugorna när nya blogginlägg om detta ämne läggs ut på nätet för, den som vill, att skåda. Hela denna melodifestivalhysterin får mig att vilja ändra på de kända replikerna från nyårssketchen "Grevinnan & Betjänten":

James: The same procedure as last year, Miss Sophie?
Miss Sophie:
The same procedure as every year, James!

Och istället:


Sofia: Samma skit som förra året?
Emma: Samma skit varje år, Sofia!

För, med handen på hjärtat, har det någonsin varit bra? Någon enstaka låt har varit okej. Salem al fakir´s låt tyckte jag var värd sin tripp till Globen. Men varje år så kommer jag på mig med att undra "Om det här är de bästa bidragen Sverige fick in, hur låter då de låtar som inte kom med?" Och vem var det som klädde alla bidragen?! Jag satt och stirrade på Jenny Silvers kläder och lysande hud som var en korsning mellan en Beyoncé outfit och plåtnicklas, och när jag till slut kunde släppa blicken från kläderna och höra hennes bidrag, ja då hade människan en plåthandske!

Man frågar sig varför man tittar överhuvudtaget men om man ska vara ärlig, är det inte det här vi älskar att göra? Bedömma och slita dessa stackars deltagarna itu, för nu får vi faktiskt ha en åsikt! Min pappa brukar säga att i Sverige får man bara ha en åsikt åt gången, och eftersom vi hjärntvättat med miljön förtillfälligt, så är vi helt uttörtstade efter att få öppna mun och yttra sin åsikt fast att det bara är melodifestivalen...

Så kommer jag att titta nästa lördag? Självklart.

/Emma.



Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

tack :)



jo det är min o sambons!

2010-02-07 @ 10:45:34
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: aw - gotlandstöis ツ

joo de va kul :D

2010-02-07 @ 15:41:11
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjenis! Vill du tjäna pengar på din blogg? :) Gå in på min blogg för tips, det handlar alltså om annonsörer osv, Vi kan hjälpas åt! :) Behöver så många som möjligt, och det gör så vi tjänar mera. Tjänar ungefär 5000-10.000 i mån! Så utan tvekan, hör av dig, ni andra också. Mvh Caroline



2010-02-07 @ 21:04:29
URL: http://alltidcarolinis.blogg.se/
Postat av: lillan

sv: hihih taack ^^

2010-02-08 @ 15:27:06
URL: http://victoriahemby.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters