Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Vad är jag? En piga?!

Jag hör hela tiden av Sofia och min bror hur skönt jag har det som inte behöver gå upp tidigt för att gå till skolan. Jag jobbar som extra anställd servitris och det gör att jag i flesta fall jobbar varje helg istället. Det de inte tänker på, eller troligen försöker förtränga, är att jag redan gått mina år i skolan! Att de är yngre än vad jag är ska inte jag få sota för.
Men själv skulle jag inte vilja säga att jag har så vidare lätt här hemma. Mina föräldrar tvingar mig att göra både det ena och det andra när det inte finns några vittnen omkring oss. Se bara vad jag fick göra idag!




Nog för att det är skönt att få sitta inne i värmen när det är så kallt ute, men jag bryter ryggen också på kuppen. Bokstavligt talat! Kanske inte riktigt bokstavligt, men jag knäckte ryggen rejällt så nu kan jag knappt gå... Im not kidding! Det värker som fan!



Sedan var det dags att spänna musklerna ytterligare, för soffan vi haft i källaren skulle till tippen.



Och inte nog med det, jag fick laga mat som en annan piga! Där ser ni gott folk, hur jag lever. Jag är inte dotter i huset, jag är slaven!



Och det här... Oj. Vad gör den här bilden här... Uhm...




Inte nog med att man får slita hela dagen... man får dåliga mutor också!


/Emma.

Kommentarer
Postat av: Åsa

asgarvar du är rolig du emma :D

2010-02-08 @ 18:26:21
URL: http://www.busandebarn.se

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters