Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Inköp i Italien

Det blev några inköp på vår Italienresa. Det första jag tänker på när vi planerar resor är alla sevärdheter som vi bara måste se, så shopping ligger faktiskt inte längst upp på min lista! Har aldrig gjort det om jag ska vara ärlig vare sig jag är i Sverige eller inte. Kanske för att jag aldrig har pengar, haha.^^

Dock hade vi avlagt en dag för shopping. Vi skulle köpa grejer till familjen här hemma men också försöka hitta något till oss själva. Att köpa till familjen gick åt pipan. Förklädden med nakna romerska kroppar och blottade boobs lockade inte oss riktigt. Inte heller de vingpryda nyckelringssnopparna utanför Pompei heller, tro det eller ej.

Men det är svårt att hitta något som passar ens plånbok bland Roms sevärdheter då Gucci, Prada och Dior är affärerna som gärna finns lite titt som tätt och ja, det passar inte riktigt min plånbok:P Hittade dock en väska vid spanska trappan och en klänning i Garda men det var faktiskt sen allt jag köpte i Italien. På båten hem hittade jag däremot lite smink^^ Muahahaha. And ME LIKE!

Att jag gillar smink är ju knappast någon nyhet, men jag köper aldrig märken som är dyra. Så den här gången (efter mycket "ska jag, eller ska jag inte.") så köpte jag den här Dior travel kit för lite över 500 kronor. Jättepraktiskt, allt är samlat i en liten box^^

Sen på Happy Camping i Rom så smällde jag sminkväskan i golvet och min bronzer gick sönder... Snacka om att jag jubla då... eller inte! Låt mig säga så här, det var tur att det inte bodde några fler svenskar där när det ångade ur mina öron och svordomarna flög fritt och enkelt ur munnen:P Så det fick bli den här bronzern från Yves Saint Laurent. Konstigt nog så var den här billigare än bronzern från Isadora...

200 kronor kostade den.

Trodde aldrig att jag skulle komma fram till själva bronzern dock när jag öppnade den:P Först så är det ju den stora kartongen, sen inuti den finns en mindre kartong, och i den kartongen så finns en liten tygsak och i den ligger bronzern:P En borste till den fanns också med.

 

 

 

//Emma.


Kommentarer
Postat av: Eira

sv: ne tyvärr är det ju så :P Japp det gick la igår o det går la idag :P sj? :)

2010-07-18 @ 14:47:15
URL: http://eiraholstrup.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters