Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Nedräkning inför bröllopet!!

Det är full fart med den sista planeringen för syrrans bröllop i morgon!! Linda har varit virrig hela dagen, det har vi nog allihopa tror jag:P Dagen började med att såga ner björkar till att dekorera logen där vi ska vara. Sedan åkte Linda, mamsen och jag ner till stan för att handla in blommor.

Linda körde ner, men vi kom bara till OK sen fick jag ta över:P Hon var för virrig för att köra! Seriöst! Skojar inte, haha. Hon var inne på OK för att köpa korv (en hungrig Linda är inte att leka med!) Och det slutade med att hon tappar korven inne på OK. Den rullar ned på magen samtidigt som man hör ett långt panikartat "NEEEEJJ!!!" Det var alltså där som jag fick ta över bilkörningen, haha.

Sen åkte vi på eftermiddagen upp till stället där vigseln äger rum. Utomhus ska dom gifta sig. Jättefint tror jag det blir.

Brorsan och hans familj hjälpte också till. Senare kom även papsen och Jonas efter att de slutat jobba.

Den blivande maken (I den röda t-shirten) och Daniel bar ut bänkar till vigseln. Sedan var det en del bord och stolar som vi fick flytta.

Det är i en bygdegård som vi ska vara i... En massa gamla slädar och grejer står i samma byggnad där vi är. Hoppas att dessa får vara ifred nu då även under kvällen:P

Den blivande bruden, hahaha:P You go girl!

Porslin, glas, vinglas, bestik, kaffekoppar... listan är lång!

Som sagt... Jonas kom ju. Och Daniel och Jonas kan inte vara på samma ställe i två minuter förrän de börjar slå varandra eller jämför vem som har mest skägg eller försöker tävla om vem som är mest "man." A, jag vet. Killar!

Daniel har snott Jonas skor... Var det inte stol och bord vi skulle bära? haha.


Och så till den här macho grejen då...

Och Sofia vill ju inte vara sämre... Bra jobbat Sofia! Hur många klarade du? En halv?:P

Nu vet vi ju i alla fall vart de har fått det där ifrån, haha. Självklart skulle pappa visa hur stark han är, haha. Tror han klarade sig bäst dock! Det är krut i lille papsen, haha:P

Linda och Ronny tränande på att gå in under musik.

Men det gick inte så bra tyckte vi så pappa visade hur de skulle göra...

Hahaha.

Hahaha. Förlåt, men det ser för roligt ut, haha. De är väl inte drottningen och kungen heller.

De där två håller nog fortfarande på tror jag...

 

 

 


Så nu har nedräkningen till vigseln börjat. Och jag ska göra vaniljsås till Lindas specialltårta (hon är allergisk mot nästan allt!) innan det blir att slappa i mängder inför i morgon!!

 

 

 

//Emma.


Kommentarer
Postat av: FLOOSAN

I karlstad är det lugna puckar, super trist väder. Vart bor ni? nyfiken i en strut =)

2010-07-23 @ 21:20:29
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: Marie

Ja nog är det familjen Olsson som är igång alltid :) Fram tills jag råkade titta en extra gång på inbjudan igår så trodde jag att det skulle börja klockan tre - tur att jag såg att det är klockan två - annars kunde det ha blivit lite pinsamt :P Ska nog börja göra oss klara redan nu för allt tar så mycket längre tid än vad jag tror att det ska nu för tiden. Ses senare! Ska bli så mysigt!

2010-07-24 @ 09:00:48
URL: http://pima.bloggplatsen.se

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters