Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Nära dödenupplevelse...

Nära dödenupplevelse hade jag igår. Skrattade så att jag höll på att dö.

Först hade mamma slingat mitt hår och det blev förjävligt fult. Och jag kunde inget annat göra än och skratta, haha. Så fult blev det!

Sen kommer Sofia in med pannan i bekymrade veck. Hon hade skaffat sig lösnaglar dagen innan, något hon tjatat (TJATAT!) om i evigheter. Personligen tycker jag inte att det är så snyggt med lösnaglar, det ska inte synas att det är oäkta. För vem brukar ha två meter långa naglar, förutom de i Guiness rekordbok!

Så medan jag och mamma veck oss dubbla av skratt över mitt hår så kom som sagt Sofia in i köket.



"De blev så långa." Mumlade hon.
"Får jag se" sa jag, hade inte sett hur det blev. "Hur blir det när du ska gå på toan då, de är ju verkligen långa?"
Här gick Sofias huvudet snabbt från mamma till mig.
"Ja, hur fan ska jag kunna gå på toan! MAMMA!! Jag vill ha av dom här. Jag måste ju kunna gå på toan!"

Här fick jag min nära dödenupplevelse. Mamma och jag kiknade av skratt och Sofia skrek "Jag vill ha av dom. Jag måste kunna gå på toan. Mamma! Jag vill inte ha dom längre!"

Hade inget som fick bort naglarna hemma, så mamma föreslog ett vattenbad som kanske skulle luckra upp dom.



Lägg märke till hennes slokande axlar, haha.

"Och titta på den här!" säger Sofia och visar upp pekfingret vars nagel pekar markant åt höger (Förlåt, här måste jag bara skratta av mig innan jag fortsätter skriva, haha) "Hon sa att den var rak. Men den här är INTE rak, den är skit sned!"



Syns inte så tydligt på bilden, men den är verkligen sned, hahaha^^

Så för att korta ner dom lite så hjälper mamma att klippa naglarna. Det flög nagelbitar överallt. Med panikartad blick betraktade jag min tekopp som stod farligt till på andra sidan bordet. Det var farligt nära att landa i koppen några gånger! Och innan de var färdiga hade Sofia nästan fått en nagel i ögat och henne kompis Tobbe hade ringt:
"Hej Tobbe! Mamma klipper mina naglar. De blev för långa. Jag kan inte... göra någonting. Jag ringer dig sen. Hej då!"



Och mitt i allt kommer pappa in och ser mitt hår, haha^^ Försökte gömma mig men det gick inte så bra efter som Sofia ropade "Pappa titta på Emmas hår. Pappa, Emmas hår, pappa!" Inte populärt, hahaha.



Tror dock att det löste sig för Sofia. Tror ni hon kommer testa lösnaglar igen? Troligen inte:P


//Emma.

Kommentarer
Postat av: Lovisa ; Mode och Naglar

sv: Tack! Den är köpt på New Yorker ;)

2010-06-14 @ 09:11:23
URL: http://lovvann.blogg.se/
Postat av: Diana

Den längden Sofia hade på sina naglar hade jag naturligt (fram tills igår). Jag la på gele för att skydda dem så de inte gick sönder. :) Mitt tips till Sofia är att fila ner dem till en längd som hon är nöjd med.

Stackars er, en riktig oturssöndag. :)

2010-06-14 @ 09:18:31
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Lise-Lotte

Ja, så det kan gå om man vill vara fin :-)

2010-06-14 @ 10:20:53
URL: http://studierelaterat.blogg.se/
Postat av: Zoofie

Jag hade dubbelt så långa naturliga naglar för några år sedan. Tyvärr så insåg jag inte hur fult det var.. Undra varför ingen berättade det för mig :o

2010-06-14 @ 16:10:38
URL: http://zoofie.devote.se

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters