Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Om jag vill ha barn?

Jag satt och skrev med en tjej tidigare och fick helt plötsligt frågan "Vill du ha barn?"

Har fått liknande kommentarer av mina äldre syskon "Är det inte dags för dig att skaffa barn snart?" säger dom och varje gång får jag något panikartat i ögonen. Visst vill man ha barn, inget snack om det. Men varje gång barn förs på tal så inser jag att jag faktiskt själv inte längre är ett barn!

Jag är 22 år och min äldre bror hade då redan ett barn när han var i samma ålder som jag. Ett tredje är på väg. Men är det konstigt att jag inte redan har planerat hur många barn jag ska ha, vad de ska heta och vilken skola de ska gå i?


Jag är mer "jag tar det som det kommer." Varför planera så mycket? Man kan ändå inte planera framtiden, även om
man tror sig kunna det. Bara för att man är tjej måste det då automatiskt bli att man har hela livet planerat in i minst detalj?


Samma sak är det är med bröllop. Min syster gifter sig i sommar och det är nu en massa saker som ska fixas innan dess. Och jag tycker det är så konstigt att en del har planerat hela sina liv för sitt bröllop, för att få sitt drömbröllop som det så fint heter. Jag har inte ens tänkt på mitt bröllop, och Linda tror jag inte heller hade planerat så mycket förutom att det ska vara ett litet bröllop. Dessa personer som är så otroligt besatta av att få ett perfekt bröllop verkar glömma en viktig sak: nämligen den de gifter sig med. Bröllopet verkar viktigare än mannen som står vid ens sida framför prästen, när det är helt tvärtom.


Men en sak är jag helt säker på när det kommer till barn: Jag ska uppfostra mina barn precis så som jag själv blivit uppfostrad^^ Och det menar jag verklig.



Haha, förlåt, jag kunde inte låta bli att ta med den här bilden:P



//Emma.

Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters