Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Skolavslutning och studenten!

Då var denna dag till ända, och någon som är glad att den är över är lilla mamsen, haha. Hon har nog känt sig lite stressad över att Sofia skulle sluta nian och Jonas skulle ta studenten.

Sofia och jag fick sovmorgon idag, gick upp klockan 6:P Vanligtvis när Sofias hår och make up ska fixas så får vi gå upp 4. Not nice! Men icke idag alltså.

Hade dock inte fått mycket sömn alls under natten... vaknade 00:40 och var som en duracellkanin! Jättepigg var jag, kunde inte somna om. Låg och vred på mig som en orm i sängen. Har ingen förklaring det detta ovanliga beteende^^

Jag lockade hela Sofias hår, förutom en del längst fram. Sedan fäste jag hälften av håret i en gummisnodd sedan busade jag till resten av håret ovanför knuten och fäste hårnålarna slarvit i knutfästet. Sedan lockade jag håret jag lämnat längst fram och förde fingrarna igenom det för att sedan slarvigt lägga det längst ena sidan och fästa det i knuten.

Gjorde en mycket simpel sminkning i rosa nyanser och svart cream eye liner från Benefit.

Klänningen som hon tillslut valde förra lördagen efter en halvdags letande... Köpt på Lindex 349:-. Skorna köpt på skopunkten 299:-

En långdragen skolavslutning... Varade över en timme. Sofia uppträde med låten "Taking chances." Ljudanläggningen sög, som det alltid gör. Varför fixar dom inte ljudet när de hör att det är så förbaskat dåligt? Fick stående ovationer!^^

Pez och brorsan Noel hade myror i byxorna... eller något betydligt större så som de sprang runt^^ Kusin Emil var inte så dålig han heller... Gjorde så att mamma Linda mot slutet av dagen frustrerat hammrade med en trumpinne på bilratten, hon kunde dock inte låta bli att brista ut i skratt sen, haha^^

Sedan var det snabbt hem så att vi fick lite i magen och så gjorde jag färdigt Jonas studenttårta! En studentmössa blev det. Toppat med Ahlgrensbilar, som fick representera fordon:P Han gick ju ur fordonsprogrammet... smart va! haha. Ah, där ser ni, jag har mina ljusa stunder jag också. Tjohoo! Ack så få, men när de kommer, ja då jädrar är de bra!:D

Och så var det snabba puckar ner till Brogårdsgymnasiet där studenterna släpptes lösa som kor på grönbete. Jonas gick egentligen på Presterudsgymnasium men de släpps också ut här... Det är Presterud, jag behöver inte säga mer:P Brogårdsgymnasiet är faktiskt mitt gamla gymnasium! Så nu vet ni det^^

 

 

Det blev lite tokigt med Jonas skylt... hade skrivit helt fel förkortning på fordonsprogrammet! Blev lite pinsamt där så vi gömde snabbt skylten bakom ryggarna, haha.

 

Tog en massa kort med Lindas kamera på Jonas när han kom ut, men en viss person hade glömt överföringskabeln till datorn så jag kan inte ladda upp dom (hLIoNDsAt) Nämner inga namn:P Så det kommer bilder i morgon!

Och... Öhm... jag plockade fram min gamla studentmössa. Så här sjunger Sofia att hon tagit studenten, har tjatat hela dagen om hur HON skulle stå på vagnarna när de kör runt studenterna och sjunga och skricka. Lugn Sofia, tre år kommer att gå snabbt:P

Man blev lite deprimerad när man plockade fram sin gamla studentmössa (som btw är mycket snyggare än Jonas. Min står det HR3 på och allt:P Viktigt, viktigt:P) Hittade ett champangeglas och en penna i lådan där mössan låg också:D Champangeglaset har jag ingen nytta av men pennan däremot, me like^^



//Emma.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vilken fin tårta!

2010-06-11 @ 22:23:04
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: nina

Din tårta blev jätte bra ju!:)

Sv: Jag tänkte göra en jordgubbstårta och en vit chokladmoussetårta:)

2010-06-11 @ 22:30:40
URL: http://nijnas.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha men åt ni hela kaloribomben själva då?

men ibland måste man ju få unna sig. en kaloribomb gör varken till eller från.

2010-06-11 @ 22:36:10
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Nina

Sv: Den jag gör e jätteenkel. hittade ngt B-recept på recept.se http://www.recept.nu/1.10178/monika_ahlberg/efterratter_godis/agg_mejeri/vit_chokladmoussetarta



Men ja har gjort den innan, skitgod faktiskt:)

2010-06-11 @ 22:47:09
URL: http://nijnas.blogg.se/
Postat av: Ellis

Fullt ös alltså! :) ni är väl inte tvillingar? Bara systrar?



sv: Ja möhippa skall vara kul, inte förnedring.



Min kusinsmöhippa för 2 år sedan firade vi genom o gå till ett ställe med massa spel, vi had eusmobrottning, lasertown typ och danstävlingar, jätte kul, efter de drog vi till centralbadet och hon fick massage av en massör. och vi badade i poolarna så länge, efter de drog vi till en fin resturang och åt och sedan festade vi natten lång.



Men den igår.. dne var trist.. vi åt på resturang och sedan var vi ute och dansa i 1 timme o gick hem... De klagade på att de skulle hem o bla bla... trist!

2010-06-12 @ 00:23:46
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Lussi

Jättesnygg tårta! XD

2010-06-12 @ 00:38:57
URL: http://lussi.bubbleroom.se

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters