Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Galna veckor!

Vilka galna tre veckor det har varit! Det har varit förberedelser för kulturfestivalen som var i lördags, och vilken succé det blev! Sedan har ju Sofia som bekant blivit finalist i Nextstar så vi var på fredagen, dagen innan kulturfestivalen, i vår kära huvudstad och träffade där resen av finalisterna, de är 10 totalt. Finalisterna sjöng på Ica´s huvudkontor i Solna, för att sedan flytta ner sitt pick och pack ner till Maxi butiken som är under huvudkontoret och spelade två gånger där. Och låt mig säga att jag ALDRIG haft så ont i fötterna som jag hade då! Jag lånade Sofias svarta klackar och det jag inte hade räknat med var att vi skulle få stå i fem timmar, och då har jag inte inkluderat vår korta shoppingtur! Fötterna kändes som mosade meloner...

Och det här nu som jag vill uppmanna er gott folk att rösta på Sofia i Nextstar så att hon vinner!
Hon sjunger låten "I´d rather go blind" vars orginal görs av Etta James, en otrolig soulsångerska. Så hur röstar man? Jo, antingen går man in på Nextstar.se, klickar på finalisterna, väljer Sofia och röstar, vilket ger Sofia 1 röst,
Eller så röstar man genom  sms, gör då såhär:

Skicka star3, star5 eller star10 följt av Sofia.

Star3 kostar 3:- och ger Sofia 10 röster
Star5 kostar 5:- och ger Sofia 20 röster
Star10 kostar 10:- och ger Sofia 50 röster!

Lätt va! Ex: star10 sofia   och skicka till 72 900.

Missade ni Sofia när hon sjöng nationalsången i Löfbergs lila arenan matchen mellan FBK och AIK i måndags?
8000 personer fick taket att skaka av jubel efter hennes uppträdande, som för övrigt även sändes i Kanal 9 och Canal +, direktsändning.
Det var så häftigt! Till och med för oss som inte är hockey intresserade. Vi fick fem fribiljetter för att titta på matchen. Jag ska lägga upp klippet på det lite senare, hehe, även lite bilder från kulturfestivalen dyker up:P


//Emma.

Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters