Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

En kväll för livet

Jag måste erkänna att jag sällan ger pengar till välgörenhet. Och det beror på att jag VET att pengarna inte hamnar där de behövs. För många är med och norpar av de slantar man ger att jag vägrar vara en del utav den girigheten.

Men något jag gör varje år är att skaffa mig ett rosa band för att stödja kampen mot bröstcancer.
Jag tror att just den här kampanjen berör oss lite extra, för de kan drabba våra nära och kära, och oss själva. Många har förlorat någon i bröstcancer men många har också fått tillbaka någon, just pågrund av att metoderna för att bekämpa bröstcancer har förbättrats och det tack vara dina och mina pengar.

Däremot brukar jag inte titta på bröstcancer galan som går på tv3. För tungt och jobbigt. En jättebra gala som behövs, men eftersom hälften av vår familjen är hypokondriker (måste erkänna att jag är det en smula:P) så hoppar jag faktiskt över galan.


Men för er som vill se så får ni slå på tv3 på torsdag 28 oktober kl 20-22.

 

 

 

 

 


Jag tycker att du också ska stödja den här kampanjen, om du inte redan gör det. För som sagt, det kan drabba någon i din närhet eller dig själv. Släng med ett rosa band när du är och handlar mjölk, ost eller kattmat nästa gång.
Köp rosa bandet. 25 kronor för ett liv är ett litet pris att betala. Tycker du inte det?









//Emma.


Kommentarer
Postat av: Robert

Alltför mycket pengar som skänks till dessa "kommersiella" kampanjerna suger riktigt stor k**. Massor av pengar går under bordet till de som "arbetar" med det hela... Helt sjukt. Stödjer aldrig i mitt liv de här lurendrejarna. Alla mina pengar som jag skänker går direkt till Rädda Barnen och Amnesty.

2010-10-27 @ 12:56:57
URL: http://www.modestil.se

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters