Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Kulturuppropet avklarat- jag andas ut!

Äntligen har jag fått tid att skriva ett inlägg! Vet inte när sist jag gjorde det, känns som evigheter sen. Har varit busy busy med kulturuppropet som var i lördags. Slet som ett djur (alldeles själv nästan hela fredagen tills mamsen och co kom på eftermiddagen, men lördagen var jag pretty much själv.)
Det var scenframträdande, konstutställning, kulturfilm, café och utspridda kulturutövare. Hela dagen gick ut på att kommunens invånare skulle få säga deras idéer för hur kulturen ska se ut i kommunen, för det är vad jag jobbar med, att förstärka kulturen i kommunen.

Det var dåligt med folk dock, men fick bra kritik i tidningarna. Så great success!:P

Broken sticks, finns det några skönare killar!:D Grymma är dom!

Här slet jag som ett djur fredagen och lördagen för att få till det. ... jag... slet... som... ett... DJUR!:P

Brorsan Jonas uppträdde. Hans musik är så otroligt konstnärlig! Han är helt fantastiskt bra!

Sofia uppträdde också med Storfors kyrkokör. Ena låten var "oh happy day" och fan vad de rockade fett! Ganska lustigt egentligen... först när jag köpt den där tröjan som Sofia har på sig så sa hon "Gud vad ful" men hur kommer det sig då att det i stort sett är bara du som använder den då, Sofia?:D

Caféet var en riktig hit! Vill man locka ut Storforsare så annonserar man att man serverar våfflor så får man garanterat napp! Vad härligt det skulle vara om man bara kunde sträcka in handen genom dataskärmen och plocka en utav de där damsugarna... Undrar när någon uppfinner det... Kanske blir det jag!:D Gates, släng dina miljarder i väggen!

 

 

 

Det blev även denna gång att familjen Olsson stod bakom det mesta av evenemanget. Papsen och hans band sköte ljudet, och bra blev det! Olsson Power, hell yeah!!

 

 


//Emma.


Kommentarer
Postat av: Marie

Vi hade såklart tänkt att komma dit men jag har legat förkyld hela helgen :( Det är tur att ni finns så att det händer något i byn :)

2010-09-28 @ 07:49:57
URL: http://pima.bloggplatsen.se
Postat av: lovisa

Gillar du smink?

2010-09-28 @ 07:57:03
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: julia

Vad händer ikväll?? ;) <33

2010-09-29 @ 16:06:24
URL: http://juliaaahh.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters