Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Trucker för en dag

Idag var det Filipstadsmarken, den största marken häromkring där vi bor. Men jag åkte inte dit för jag följde med papsen och kalkade. Jag var en trucker för en dag alltså:P


Det var cirka ett år sen jag var med sist och vi kalkade vid samma sjö som förra året, vädret var det samma och jag till och med åt likadan mat till lunch. Här var det variation!:P


Det här är en kalkningbåt... Öhmm... inget mer att säga, haha.



Tobias och Andreas var det som körde båtarna idag.


Kalkspridning var det här! Tjohooo!


Chaufföryrket är ganska sorgligt egentligen... Att spendera så mycket tid i en hytt gör tyvärr att hjärnscellerna förtvinar på stackarna och man måste tillslut rita ut pilar för att de ska förstå vart de ska köra. Ja... det är inte lätt:P


Det var nog något liknande som det här som bolmade ut ur Paris Hiltons bil när hon blev stoppad för att marijuana häromdagen. Om det gömmer sig lite marijuanarök i det här... Aaa, mycket möjligt, mycket möjligt. 



Jag blir lite fascinerad av slangen, den slingrar sig som en orm över vattnet. Påminner om Loch ness... Japp, håller med er, måste ha dragit in lite kalk. Men förresten! Då var det marijuana ju!:P



Lille papsen^^ King off the road!


Muahaha, jag fick till och med köra en bit idag! I got the power! 27 ton och fan vad jag är bra! Yeah!
Så nu är det jag som drar iväg med bilen i morgon. Haha, nej då, ni kan vara lugna. Jag stannar hemma^^ Så det blir ingen köttfärspaj med kantareller och champinjoner för er killar!:P


Det märks i alla fall att det är ett sammansvetsat gäng där uppe, papsen, Tobias, Andreas och Andreas som kör Ölmebilen. Nej, det var inte marijuanan där, de heter faktiskt Andreas bägge två:P Jag har faktiskt koll... ibland i alla fall:P



//Emma


Kommentarer
Postat av: Tobias

2010-09-05 @ 10:07:47
Postat av: Tobias

2010-09-05 @ 10:09:46
Postat av: Tobias

De va synd att de inte ble nån paj. Börjar kurra i magen nu :)

2010-09-05 @ 10:13:08
Postat av: morgan o patrik (kalkgruppen dreamteam)

tjaa! vore trevligt om ni kunde komma ut me lite paj till oss iställe hehe o så kan väl sofia komma ut o sjunga en liten truddilutt för oss här ute i skogen för de enda vi får lyssna på är några bulkbilschaufförer i en skröölig komradio.. ingen hit ;).

ps. sofia är grym på att sjunga :)



mvh morgan o patrik

2010-10-08 @ 22:28:10

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters