Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

En pojkes dröm spolas

Man får akta sig för att lova sina barn något som man inte kan hålla. Det fick min storebror lära sig idag.

Dt är ganska lustigt att hos vissa personer så slår hjärnan av när man är inne på datorn och surfar eller spelar ps3, man får absolut ingen inte kontakt med dom.

Min mamma till exempel när hon sitter vid datorn lyckas inte kunna säga en komplett mening under 1 minut. Det blir såhär:

Emma- "Mamma, vad blir det för mat idag?"


Mamma- (Fullständig tystnad)

Emma- "Mamma, vad blir det för mat idag?"

Mamma- "Va?! Öhm... Det blir...(tyst i 30 sekunder) det blir... (Tyst i 30 sekunder sen stängs hjärnan av helt och jag finns inte längre.)

Emma- "Mamma!"

Mamma- "Va? Ja, det blir.... det blir... Ja, jag vet inte."


Och när min bror spelar ps3 så händer det tydligen samma sak, att hjärnan stängs av helt enkelt och man säger saker som man inte menar bara för att få tyst på den personn som har mage att störa under detta oerhört viktiga spel.

Helt ovetand av sin fars tillstånd
(att hjärnan alltså inte gick för fullt under ps3 spelandet) så gick den 3-årige sonen Noel fram till honom och frågad helt sonika om han kunde få en giaf (En giraff.)

Och vad svarar brorsan?

"Ja."


Och glad som en lärka kommer Noel inskuttande i köket där hans mamma och vi andra satt och han sken som en sol och utbrister att han minsann ska få en giaf av pappa!

Jag bannar mig själv lite att jag själv inte gick direkt in till brorsan och frågade om jag kunde få en mille för jag hade garanterat fått ett ja, men tydligen var min egen hjärna avstängd vid detta tillfälle så jag är nu en mille kort.

Vi var förstås väldigt förvånad över att Noel skulle få en giraff men den som var allra mest förvånad var såklart brorsan själv som inte alls hade lovat honom någon giraff, absolut nej.

Så Noel blev såklart ledsen och brorsan försökte få honom att förstå att det inte skulle fungera så bra med att ha en giraff. Råttan som Noel ville ha förra veckan vore betydligt enklare att hantera, men en giraff? Gick går bara inte.

Stackars Noel. Hans dröm att få en alldeles egen giaf gick åt pipsvängen men den tappra gossen höll kvar i sin dröm så länge som det bara gick och när brorsan och co åkte hem hörde vi Noel högt gråta:

"Ja vill ha en g-i-i-i-i-i-i-i-i-i-i-i-i-i-i-i-i-a-a-a-a-a-a-a-a-a-a-a-a-a-a-f-f-f-f-f-f-f-f-f-f-f-f-f!!!!!!!"







Och om jag gett upp hoppet om att bli miljonär?
Nej, för tusan! När brorsan kommer i ps3-form nästa gång så ska jag fråga:P I have a mission now and i will not stop until it´s completed, muahahahahaha!













//Emma

Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters