Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Inte bara jag som fyller år idag!

20 juli är en av de allra bästa dagarna på året, jag fyller ju nämligen år!:D Nästan hela familjen var samlad för att fira mig, pappa och brorsan jobbade tyvärr. Men vi vi åt kakor och glass och hade trevligt trots allt. Fina presenter fick jag också!:D De tackar jag för ännu en gång!

När man fyller år känner man sig lite speciell. Som om hela den här dagen är min och bara min. Trots att det betyder att ännu ett år gått och man blivit äldre (måste erkänna att jag har lite av en ålderskris, haha) så är det något man ska fira! För man får tänka såhär, jag kommer aldrig att vara så ung som jag är nu!;P Ja, jag vet! 24 år är kanske inte är så mycket, men för mig som aldrig varit äldre så känner jag mig som en skrutten gammal gumma! Nästan så att jag funderar på vilken färg jag ska ha på min rullator!

Men det är inte bara min dag. Det finns faktiskt en hel del personer som också känner sig lite extra speciell just idag:D Check them out!



Sandra Oh

Kronprins Haakon

Foppa

Judy Greer

Josh Holloway

Carlos Santana

Gisele Bündchen

Alexander den store

 

 

 

Det har även hänt en hel del intressanta grejer just idag...

Den 20 juli 1969 landade Apollo 11 på månen! 7 år senare landar rymdsonden Viking 1 på mars^^

Idag firar även Colombia sin nationaldag!

Den 20 juli genomfördes det mest kända attentatet mot Adolf Hitler och fick det fiffiga namnet "20 juli-attentatet":P Attentatet genomfördes 1944 i Hitlers högkvartet. Claus Schenk von Stauffenberg placerade en portfölj innehållande en tidsinställd bomb under bordet med operationskartorna i ett konferensrum där bland annat Hitler skulle ha ett möte. Dock var bomben ett misslyckande. En Hollywood film har gjorts om denna händelse och Tom Cruise spelar då huvudrollen...





Alltså är den 20 juli en stor dag att fira!:D













//Emma

Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters