Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Bal på statt

I går för andra året sjöng Sofia på studenternas bal på statt i Kristinehamn. Första gången var 2008, hon var då 13 år! Tycker det är häftigt att en så ung tjej (16 år) helt lugnt uppträder framför människor som hon gått på samma skola med, och att hon blir respekterad som den otroligt duktiga sångerskan som hon är!


Jag gjorde hennes hår och smink. Roligt även för Sofia att få klä upp sig lite extra eftersom det är bal. Hon kompades av 0550- Big Band som också var med henne under Talang- resan 2008.

Håruppsättningar tycker jag är kul att göra! Är man verkligen upplagd för det så kan man få till några riktigt fina updos. Man måste bara ha lite fantasi, och TID!:D Sofia blev nöjd och det är i slutändan det som är viktigast.


Resten av familjen cruisade på stan under tiden som Sofia uppträde. Vi hamnade med Cadillacen och Corvetten mitt på torget tillslut. Sofia har nämligen en VÄLDIGT stark röst:P Hon hördes över halva Kristinehamn skulle jag tro! Så vi stannade för att få lyssna lite:D  Det var även fler som sjöng, men de hörde man inte alls men när Sofia fick micken... ja, då fick vi oss en liten minikonsert:D

 

 

 

 

Nu ska brorsan och jag upp till Filipstad där Sofia och päronen är. I kväll ska hon nämligen uppträda med ett gäng musiker på Stora torget! Busy, busy!:P

 

 

 

 

 

 

 

 

//Emma


Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters