Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Korvgrillning Olsson-way!

Vi Olsson brukar alltid lyckas få de mest enklast grejerna att bli en enorm prövning. Min syster och hennes familj och min bror och hans familj kom ner till oss och grillade, så hela familjen var samlad!

Vi har en liten grillkorg som vi använder när vi grillar och det är väldigt smidigt. Tyvärr verkar inte vi vara lika smidiga på att grilla...:P Men Daniel köpte blöt ved så allt får skyllas på honom (hehe.)

Daniel och lillbror Jonas bråkade som ett gift par medan de öste på med tidning efter tidning för att få det att brinna. Hade vi haft ett stort skynke av något slag så hade vi kunnat göra röksignaler...


Eftersom tidningarna inte gjorde jobbet så fick mamsen den brighta idén att använda äggkartonger... Det slutade med att det blev en salig blandning i den där korgen samtidigt som vi alla blev mer och mer irriterade eftersom vi alla var så förbaskat hungriga! För er som inte redan vet det så har vi Olsson en gyllene regel. Den lyder följande:


Mucka INTE med en hungrig Olsson!


Haha. Det var konstigt att man inte blev av med ett öga så som alla fläktade omkring med grillpinnarna, kivades och försökte "hjälpa till" med att få fyr på skiten.


The Boss himself, alltså papsen, han har varit med förut. Han visste vad som var tvungen att göras, han är en riktig karlakarl, han har varit med för, han kan det här med att få eld på brasor, han har gjort lumpen och legat i tält mitt i vintern. Han tog fram det tunga artilleriet och alla riktiga grillares secret weapon som slipats i generationer och åter generation för att få ett fulländat resultat, nämligen (trumvirvel): Tändvätska!


Efter en halv flaska av denna väl bevarade grillhemlis så hände det grejer i korgen! Och efter ytterligare några sprut med tändvätskan så var det dags för grillning. En kall korv samt en sönderbränd korv blev min lunch idag.

Men var inte en enda hungrig Olsson som slog ihjäl den andra. Och det kallar jag succé!:P

 

 

 

 

 

Sen så har vi faktiskt ett födelsebarn att gratta idag!^^

Mattias fyller 25 år!


 


Bäst att inte skriva någon kommentar om att han börjar bli gammal eftersom jag själv fyller 25 nästa år.för en gång skull så kniper jag igen och grattar bara:P Haha.

 

 

 

 

 

 

 

 

//Emma


Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters