Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Surpriseparty!

Min brorsa Jonas fick sig en chock (milt sagt) när han kom till min äldre bror och hans familj för en "spelkväll" och istället fann släkt och vänner som glatt ropade "Surprise!!"

Jonas fyllde 20 år i söndags och vi hade långt i förväg bestämt oss för att göra en överraskningsfest åt honom. Eftersom han jobbade förra helgen så fick det bli den här helgen istället.

Hans presenter i söndags var så simpla (vi var tvungen att ge honom något för att det inte skulle verka misstänksamt) att vi allesammans hade så dåligt samvete att vi ville lägga ner överraskningfesten och istället berätta vad vi planerat. Han blev så besviken! Gud vet vad han tänkte! "Jag fyller 20 år och jag får inte mer än det här skiten?" Haha.

Han kan dock inte ha höga tankar om oss då han inte trodde att det skulle bli mer än så och festen blev verkligen en surprise för honom. Han hade verkligen inte anat någonting!

Jag åkte upp till Storfors tillsammans med min syster Linda och systersonen Emil efter att vi varit och handlat i Kristinehamn för att ställa i ordning allt. Jonas trodde att jag skulle testsminka min blivande svägerska Åsa inför bröllopet i juni. Men det skulle jag alltså inte, hehe:P

 

 


Det var delade meningen om den där bordsduken... Jag och mamma tycker den var jättefin. "Kiwi" heter färgen, men Åsa tyckte att "Snorgrönt" var bättre.

 

 


Jag sa lite snällt till Åsa att om hennes snor är så där grönt så bör hon nog uppsöka läkare... hahaha:P




Linda lagade fläskfilégryta med ris. Jag gjorde salladen^^ Av någon anledning så HATAR alla i vår familj att göra salladen... ingen aning varför. Den är så tråkig att göra bara! Varför?!

 

 


Den frågan hamnar bland andra viktiga frågor som "Vilket som först, vulkanen eller pizzan?":P






Något vi också tycker illa om är att öppna presenter framför publik:P Man är helt slut när man fyller år och alla dessa presenter ska öppnas och alla bara glor. Samtidigt som de ställer på en just för att de själva vet hur jobbigt det är. Det har blivit en ond cirkel det där, för om jag ställer på Jonas när han öppnar presenter så ställer han på mig när det är min tur att öppna. Och sen måste jag ge igen nästa gång han fyller år! Haha.

Jonas är ägaren till en Corvette-74. Han har länge tittat efter en skinnjacka med en liten Corvette-logga. Väldigt diskret ville han ha. Så vi besällde en skinnjacka till honom med en Corvette-logga.

 


Det hade han inte räknat med att få! Han gillade den^^





Sen fick han en ölkorv^^

 

 

 


Det var en mycket lyckad överraskningsfest som vi aldrig kommer att göra om igen, haha. Fy tusan, man var helt slut efter att i en månads tid varit tvungen att tänka efter vad man sa för att Jonas inte skulle ana något. Man kan inte påstå att han är särskilt "hemma", hästarna är oftare borta än i stallet, så egentligen skulle han nog inte ha förstått något om man så hade pratat helt öppet om kalaset mitt framför honom. Skit, nu har jag bäddat för lite stryk, haha:P Men han får igen för att han slog mig i armbrytning igår.

 

 


Jag slog ialla fall Linda och Sofia i armbrytning, var inte någon särskild kraftansträngning från min sida... (skit, nu får jag mer stryk, haha. Jag kan mäta mig med svenska flaggan om jag inte ger mig snart^^). Linda trodde att hon skulle slå mig men hon blev överraskad av mina superkrafter. Mina muskulösa armar är inte att leka med. Arnold Schwarzenegger släng dig i vägen Emma "The Biatch" Olsson tar över nu. "I´ll be back!"

 

 


Kvällen fullbordades med en armbrytningsmatch mellan pappa och Jonas som slutade med att de bröt sönder bordet... Andra gången som det inträffar. Glad att jag inte såg Åsa´s min när hon dukade av bordet under morgonen... eller hörde vad hon sa...

 

 

 

 










 

 

 

 



//Emma





Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters