Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Etta James R.I.P




En av mina allra största musikaliska förebilder, Etta James, har dött. Jag berättade för en tid sen att hon hade leukemi och kämpade för sitt liv. Tyvärr orkade inte hennes kropp längre och för en vecka sen gick hon bort, bara några dagar innan hon skulle ha fyllt 74 år.

Hon dog på sjukhus med sin make och sina två söner vid sin sida.

 

Sångerskans mest välkända hit är troligen "At last." Beyonce spelade Etta i filmen "Cadillac records", men Etta själv var aldrig imponerad av Beyonce. Efter Beyonces uppträdande för Barack Obama då han vunnit president valet i USA, där hon sjöng just "At last" ska Etta ha sagt:

"Jag tål inte Beyonce. Hon hade ingen rätt att sjunga på presidentens dag, sjöng min sång som jag sjungit i evigheter."


Men jag tror nog att det måste kännas underligt att någon sjunger ens låtar. Jag tycker att det är synd att en sån talang som Etta James inte finns längre.












//Sofia"Effie"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! På grund av att jag inte hittar någon hemsida eller några kontaktuppgifter till dig blir jag tvungen att kontakta dig genom din blogg.



Just nu håller jag på och arrangerar en välgörenhets konsert i Stockholms Konserthus till förmån för Hjärt-Lungfonden. Bakom projektet står också SJ, SJ Service Academy och självklart Konserthuset. Också Live Nation kommer att producera konserten.



Konceptet är " Av unga hjärtan, för unga hjärtan " och bygger alltså på unga talanger.



Vi följde dig i True Talent och tyckte du var en fantastisk sångare och artist! Vår förhoppning är därför att du den 2 april skulle vilja medverka i konserten " Heartbeat- unga hjärtan ska aldrig stanna " .



Vi skulle väldigt gärna vilja prata mer med dig och vore tacksamma om du kunde höra av dig till oss så att vi kan vidareinformera dig!



Vänliga hälsningar



Stephanie Hornewall



[email protected] 0708359857

2012-01-26 @ 18:12:40
Postat av: Anonym

Hej! På grund av att jag inte hittar någon hemsida eller några kontaktuppgifter till dig blir jag tvungen att kontakta dig genom din blogg.



Just nu håller jag på och arrangerar en välgörenhets konsert i Stockholms Konserthus till förmån för Hjärt-Lungfonden. Bakom projektet står också SJ, SJ Service Academy och självklart Konserthuset. Också Live Nation kommer att producera konserten.



Konceptet är " Av unga hjärtan, för unga hjärtan " och bygger alltså på unga talanger.



Vi följde dig i True Talent och tyckte du var en fantastisk sångare och artist! Vår förhoppning är därför att du den 2 april skulle vilja medverka i konserten " Heartbeat- unga hjärtan ska aldrig stanna " .



Vi skulle väldigt gärna vilja prata mer med dig och vore tacksamma om du kunde höra av dig till oss så att vi kan vidareinformera dig!



Vänliga hälsningar



Stephanie Hornewall



[email protected] 0708359857

2012-01-26 @ 18:13:10
Postat av: linnsansvarld.bloggo.nu

Hallu Sofia "Effie"

Herregud vad ledsammt att hon är död !!!!

så så så så synd !!! :(

jag har alldrig hör talas som henne men jg tycker ändå synd om lilla etta !!! :( :(

hoppas du har haft en jättebra vecka i alla fall gumman !!! had det jätte bra nu !!!

kramar // L

2012-01-28 @ 08:56:51
URL: http://linnsansvarld.bloggo.nu

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters