Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Tamagochi

Jag hamnade på msn.se och rubriken "Minns du 90-talet?" drog mig tillbaka till när jag gick i mellanstadiet. För till rubriken fanns bilden av en Tamagotchi.

Alla kanske inte vet vad en Tamagotchi är för något! En Tamagotchi var ett elektriskt husdjur som man med några knappar skulle hålla vid liv genom att mata och ta hand om så att den växte sig stor. Gjorde man inte det så dog den! Ganska enkelt eller hur.


Jag hade flera versioner av Tamagotchi men jag tröttnade ganska snabbt på dom. Man skulle bara mata och mata, och så dog den, och så fick man börja om och mata och mata och så dog den och så fick man börja om igen!

En sån simpel leksak som man tyckte var så häftig då skulle aldrig funka bland ungdomar som går i mellanstadiet i dag. Nu är det datorn, mobiler, x-box och andra mer avancerade elektriska prylar som gäller. Hur får det mig att känna? Förbaskat gammal!:P Trevlig helg på er alla!:D









//Emma


Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters