Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

En dag i Karlstad!

Idag åkte mamsen, Sofia och jag till Karlstad. Sofia skulle till tandläkaren med tandställningen. Och en förtvivlad Sofia kom tillbaka ut efter besöket. Hon hade nämligen fått gummisnoddar:P För er som inte haft tandställning så används gummisnoddarna när man har överbet eller så, och dessa gummisnoddar fästs längst bak på tandställningen och dras sedan fram till framtänderna ungefär där man kan fästa den andra änden av gummisnodden.

Men gummisnoddarna gör det väldigt svårt att prata:P Bra, tyckte vi, eftersom Sofia sällan är tyst, haha. Men Sofia tyckte däremot att det var rena pesten...

Så när vi kom till Ikea så hade hon bestämt sig för att skippa det här med snoddarna och skulle ta bort dom... lättare sagt än gjort:P


Hon fick inte bort dom! "Hjälp mig! Tänk om jag tappar dom och sväljerna dom! Hjälp mig!" Okej, det finns mycket jag skulle göra för Sofia, men att gräva med näven inne i hennes mun... det gör jag bara inte, haha.


Det måste ha sett bra roligt ut för de som passerade bilen när Sofia hade nävarna i munnen och mamma och jag höll på att dö av skratt, haha.^^


Men hon fick bort snoddarna tillslut och fick en belöning iform av dessert på Ikea:P




Hittade äntligen tekoppar!! Mamsen och jag har letat i 6 månader (skojar inte) efter fina tekoppar^^ Great Success!


Och sofia hittade en gigantisk rabarb... haha^^ Åh! Btw! Visste ni att Ikea börjat med mode?!!!...

... Dock har de lite svårt med proportionerna, hahaha. Allvarligt, är det någon som vet vad det egentligen är?!!


Efter cirka 1,5 timme på ikea så vände vi hemåt! Rekord vill jag nästan lova att det är! Brukar ta betydligt längre än så...:P


Men någon hade flyttat bilen så vi fick gå på jakt först, haha. Vi knallade omkring där på parkeringen som yra höns, haha.


Nu gott folk ska jag ta en kopp te i den nya koppen! Adios amigos!^^









//Emma.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv; den går på tv400. men jag ser den online :)

2010-08-03 @ 17:19:20
Postat av: Jessica

Hej! De tio nattpassen beror på att han jobbar som personligassistent. Men han har faktiskt klarat det väldigt bra, lite tråkigt bara när han ligger och sover hela dagarna! :p

2010-08-03 @ 17:45:46
URL: http://creativelight.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters