Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Julaftonen kom och gick!

Hur ska jag sammanfatta julaftonen? Alldeles för mycket mat och godis och många fina julklappar^^ Jag hade ingen aning om hur mycket julgodis som jag egentligen hade bakat hahaha. Tur att julen inte är över, plus att nyår är på intog, muahahaha;D

Vi firade julen hos min storasyster Linda och hennes familj. Storebror och hans familj var hos sambons familj. Det blev väldigt mycket ordet familj här känner jag, haha.

Så självklart var det tomt efter dom.  Men vi åt tappert vidare i alla fall:P


Sedan blev det en VÄLDIGT lång väntan till Kalle och hans vänner (kändes som det i alla fall. Vi kanske inte väntade mer än 10 minuter;D)

 

 

 

Den lilla besten fick naturligtvis också följa med idag. Trodde att det skulle bli krig mellan henne och Lindas katt Nisse. Men klorna och huggtänderna fälldes inte ut en enda gång. Thjohoo! Till och med husdjuren förstår att man ska vara snälla på julaftonen^^

 

 

 


Sen fick man gå egenom det här igen. Tomtens verkstad och...

 

 

 

 

... snövit och de sju dvärgarna. Och när Tjuren Ferdinand väl dök upp under sin jäkla ek så hade jag lust att slänga ut tv:n genom fönstret. Det borde vara förbjudet att visa Ferdinand under julafton. Skulle vara förbjudet att visa honom överhuvudtaget. Undrar om man kan fixa en lag på det... Vore värt ett försök...

 

 

 

 

Men vi kände att vi inte fick låta Ferdinand förstöra stämningen utan vi tog nya tag och sjöng med Baloo och klappade så glättigt i händerna så, haha. Ja, jag vet. Överdos av julgodis:P Men det var Linda som började sjunga och Linda, ja hon är lite som hon är. Om ni förstår vad jag menar (Lite "lagom" crazy alltså, haha)

 

 

 

 

Nä nu ska jag vara snäll mot Linda. Jag ska ju trots allt till henne på nyår:P Och den här lille sörken såklart!

 

 

 

 

Den lille sörken som var så fint inslagen åt mig^^ "God Jul Emma önskar Jonas" står det på etiketten. Tack Jonas! Best gift ever!:P Emil kanske har en annan åsikt dock. Men nu är han min, muahahaha! I got the power!

 

 

 

 

Vi hade ingen tomte i år... Lyckades tydligen inte tvinga på någon det ärorika uppdraget. Så istället fick papsen vara julklappsutdelare. Great... Vårt val av utdelare var kanske inte det bästa eftersom vi tog den som ser allra sämst, haha. Vid ett tillfälle skulle jag få Emils julklapp för han såg "EM" och chansade hej vilt  på Emma och hoppades att det skulle bära och inte brista:P Men de blev ju utdelade till slut papsen, bra gjort:P

 

 

 

 

 

Vi hade en superbra julafton och idag, juldagen så är det favorit i repris! Brorsan och co kommer hit, vilket inte bör dröja allt för länge så nu ska det göras ny julmat! Så det var att gå upp tidigt idag och sätta igång...

 

 


...vilket började med att jag fick skura golvet efter den här olyckan som orsakades av för långsamma hjärnceller som var höga på socker:P *suck* vi får tänka positivt såhär under den heliga högtiden: Mamma fick skurat golv! En sen julklapp från mig mamsen!

 

 

 

På tal om mamsen. Hon fick ett promenadband i julklapp av papsen Så nu ska Sofia börja sitt nya liv. Hur länge tror ni att det kommer hålla? Tja, jag gissar på nyår:P


Medan Sofia promenerar vidare så går jag och fixar Jansons!

 

 

 

 

 

Hoppas ni hade en toppen julafton!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

//Emma.


Kommentarer
Postat av: lakrispucken

OCH !!!!!!!!!!!!!!!!!! vad menar du med att hon är som hon är!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-01-02 @ 10:52:14

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters