Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Sofia- Shoppingmonster from HELL!

Var i Karlstad idag. Sofia skulle ha avslutningskläder och brorsan Jonas skulle ha skor till studenten och vardagsskor. Vädret var otroligt vackert, och det var härligt varmt när vi reste hemifrån, alla var på sånt där bra humör.

Sofia var avslappnat klädd i jeans, tunika, en skinjacka, väska och hatt. Som sagt underbart väder också^^




Sedan när vi kom till Mitt i city så förvandlades denna härliga dag till en helvetesdag! Sofia är ett shoppingmonster, FROM HELL!! När Sofia ska ha kläder så är det inte någonting roligt, det är bara en pina.

Hon är min svans, följer vartenda steg jag tar. Jag plockar fram plagg efter plagg, det enda hon behöver göra är att säga ja eller nej. Och så stoppar vi där... ja, det var Sofia som skulle ha kläder men det är jag som ska plocka fram kläderna för det gör hon inte själv:P Alltid samma visa varje gång.

Följande meningar utbytes inne på Kappahl:

"Varför plockar du fram så fula kläder?"
"Det här är vad affärerna har. Det är modet just nu" förklarar jag för femtielfte gången.
"Men det är ju så fult!"
"Men vad vill du ha för något då? Jag har ju ingen aning om vad du vill ha."
"Jag vill ha något snyggt och något som sitter bra."
"Ja, det är ju alltid bra om man hittar något sådant" mumlar jag och visar fram ett plagg som Sofia skakar på huvudet åt.


Någonstans här har mamma, pappa och Jonas försvunnit. De har alltså flytt fältet och lämnat mig kvar själv med Sofia. Inte okej säger jag bara, inte okej!


Såhär höll vi på i en och en halv timme. Men tillslut, da da da dam! Vi gick in på Lindex och där var klänningen! ÄNTLIGEN!!!! Jag hade faktiskt nästan gett upp! Sofia vill dock inte lägga upp en bild på klänningen då hon vill att det ska vara en liten hemlis till skolavslutningen^^


Tack gode Gud så blev det påfyllning i lilla magen. En hungrig Olsson vill du inte stötta på... Trust me!

Ännu en som är en mardröm att shoppa med är Jonas. Han vet inte vad han tycker om, vad han egentligen letar efter eller behöver, har noll koll på vilken storlek han har och han är tvungen att ha de största fötterna of all time!



Vi shoppade skor på skopunkten och eftersom Jonas bara skulle ha två par skor så var mamsen och papsen så snälla att Sofia och jag fick dela på ett par (Ville ha samma klackar, och som tur är har vi samma storlek^^ Great!)

Visst är dom fina!^^ Me like big time!

Biltema, me like NOT big time! En fråga till biltema: Varför måste det vara så otroligt svårt att hitta det man ska ha?!! Så otroligt rörigt att man nästan blir galeeeen!

 

 

 

Nu har shoppingmonstret gått i vila. Så nu är det alldeles... stila... (suck)

 

 

 

//Emma.




Kommentarer
Postat av: Emlia

Sv: Allum ligger i partille och det ligger typ 5 min ifrån göteborg :)

och nej jag köpte inte skorna dom fanns inte kvar ahha.

2010-06-06 @ 15:33:13
URL: http://kentsjufyrasju.blogg.se/
Postat av: Lisa

ja de ska bli jätteskönt!:)

Jag tror vi ska till Figtribay eller nåt sånt?:P



en fråga: Vad gjorde Sofia i talang?;)

2010-06-06 @ 15:33:35
URL: http://lisalindenn.blogg.se/
Postat av: Johääännaaa

sv; Det är min Brors flickvän som bor hos oss, så hon är en nära vän :D vi gör mycket tsm ;>

2010-06-06 @ 17:04:26
URL: http://theniceness.blogg.se/
Postat av: ronja

fina bilder :)

2010-06-07 @ 08:07:15
URL: http://ronjaflygare.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters