Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Oscarsgalan!

Natten till måndagen var det Oscarsgalan! Det är kvällen då de allra tyngsta priserna till eliten av skådespelare delas ut. Vilka som vann och vilka som inte gjord det har jag ingen aning om men vem som bar vad vet jag desto mer^^


Varsågod, här kommer lite Oscars frossa, muahahaha:D



Michelle Williams fick bokstavligen ledas fram i denna skapelse av Blue Valentine. Jag såg reprisen av galan under måndagen och hon trippade fram medan hon fick hålla någons arm. Hon verkade lite borta under kvällen... när hon intervjuades så verkade hon drogad! Var oerhört pinsamt. De var väl tvungen att ge henne lite valium för att hon inte skulle få panik i den där klänningen... Men vacker var den^^


Hilary Swank i Gucci. Fjädrar är vårens MÅSTE och det slog hon verkligen slag för:D


Gravida Natali Portman i Rodat. Hon vann en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll för "Black Swan." Se där, det visst jag!


Penelope Cruz och Javier Bardem. Penelope bar en klänning av L'Wren Scott. Penelope som födde parets första barn för cirka två månader såg HELT fantastisk ut!


Anne Hathaway, som tillsammans med James Franco var värd för årets gala, bar Valentino.


Halle Berry i Marchesa. Var inte helt galen i den här klänningen när jag först såg den. Den ser helt annorlunda ut på stillbild än vad den gjorde när hon rörde sig på röda mattan. Tyllen längst ner på klänningen såg alldeles för gles ut och var inte alls snyggt. Men på bild ser det bra ut.



Söta Steinfeld Haille bar även hon Marchesa. Den här klänningen ritade hon själv och gav till Marchesa som gjorde den åt henne. Och den blev precis så som hon ville ha det. Inte dåligt att vara så ung och redan få gå på Oscarsgalan i en klänning som hon ritat själv!



Sandra Bullock i Vera Wang.


Mila Kunis i Elie Saab. Kanske inte en klänning man väntar sig på en Oscarsgala men ju mer jag ser den här klänningen desto mer gillar jag den! Perfekt för Mila.


Cate Blanchett i Givenchy. Det har varit väldigt delade åsikter om den här klänningen. Är det en hit eller inte. Men jag tycker det är en hit! Så häftig och annorlunda! Konstnärlig skulle jag rent ut sagt vilja säga.


Amy Adams i en så otroligt härlig blå, gnistrande klänning av L'Wren Scott. Älskar slitsen! Den var så fin när hon gick.


Jennifer Hudson i Vercase. Matchade klänningen med lila klackar(!) Det märks att hon är så glad över sin nya figur efter att hon tappat lite vikt. Det riktigt lyser om henne.


Även Scarlett Johanssons klänning från Dolce & Gabbana fick delade åsikter. Personligen tycker jag att klänningen är hemsk! Färgen passar henne inte, klänningn är för slampig och ögonskuggan matchar klänningen och den nyansen av ögonskugga är alltid svår att bära. När hon rörde sig på röda mattan såg sminket inte alls bra ut.


Det är inte så lätt att klä sig inför sånahär galor ska ni veta. Kläderna ser faktiskt annorlunda ut på stillbild, rörlig bild och i verkligheten. En Klänning kan se bra ut i verkligheten men när fotografernas blixtrar träffar klänningen så kan den helt plötsligt bli otroligt osmickrande. Därför får stjärnorna välja mellan att se bra ut på stillbild, på tv:n eller i verkligheten!




//Emma




Kommentarer
Postat av: Jensvollen

Gudars så vackra skapelser!!

Niice blogg (:

Kram!

2011-03-09 @ 12:59:09
URL: http://501jensvollen.devote.se

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters