Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

När katten är borta dansar råttorna på bordet...

Med katten menar jag papsen som är iväg och jobbar tillsammans med brorsan Jonas. De kör lastbil och ligger ute hela veckan just nu. Så denna vecka har vi passat på att åka till Ikea 2 gånger, hehe^^ Men det är Lindas fel! För hon och Ronny åkte till Ikea i måndags, och när de kom tillbaka så hade de köpt nytt vardagsrumsbords, lampor, dvd-hylla och Gud vet allt! Så vi var tvungna att åka dit på tisdag:p.... och torsdag tillsammans med Linda, haha. Och då köpte vi 4 stycken dvd-hyllor, två nya mattor, ett litet avlastningbord och annat smått och gott.

Så jag har nu monterat ihop de fyra dvd-hyllorna och jag känner mig nu som Byggare-Bob! Finns det något roligare än att montera ihop grejer! Jag tycker det är hur kul som helst^^


Och papsen förresten, mamsen har sagt att vi inte ska köpa fler dvd:er!:P Men visst blev det bra!



Da da da dam! Och den nya gröna mattan!!


Sen flyttade vi runt tavlorna litegrann...


...det blev väl inte så dumt?^^


Köpte en ny rund matta. Mamma, Linda och jag har bråkat i två dagar nu om vilken färg den gamla mattan egentligen är. Jag säger att den var mörkbeige medan mamsen och Linda säger att den är mörkbrun. Men jag säger, mörkbrun my ass! Visst är den mörkbeige?! ... Jo, det är faktiskt väldigt viktigt det här!:P


Men nu tycker jag att vi borde sätta ner foten här! Bara för att vi köpte lite nya grejer så vill mamsen byta ut allt! Som till exempel det här bordet! Men det här tycker inte jag att vi borde gå med på. Det bordet har vi haft så länge jag kan minnas, den är lika helig som min fåtölj! Mamsen, låt gamla Bettan vara ifred!:P





Och nu när vi fick en grön matta så såg jag vad mycket grönt vi har i det där rummet egentligen... Mattan är grön, duken på bordet är grön, duken på lilla bordet är grön, stearinljusen är gröna, ljuslyktorna är gröna, filten är grön, tapeterna är gröna... Så jag föreslog att vi kanske skulle skippa en grönduk... eller två:P



Papsen och Jonas, vad blir ert betyg nu då?^^




//Emma.


Kommentarer
Postat av: papsen och jonas

Det är ju tur att katten är borta så att det blir lite nya grejer hemmköpta.Men skall man se på mängden saker som har hammnat i den olssonska villan sen vi åkte jonas och jag,så lär vi nog köra ett par lass extra den här veckan.MEN SNYCKT BLEV DET!!!!!!!!!!!!!!!

2010-08-06 @ 18:32:00
Postat av: Madde

Förlåt för sent svar. Hur mår du? Kram

2010-08-06 @ 21:14:06
URL: http://maddisenj.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters