Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Boktips- Agnes Grey- Jane Austen

Tips på två böcker att läsa under julen! Finns det något bättre än att gosa ner sig under täcker med en bra bok och en kopp te?


Jag blev otroligt glad häromdagen när jag i tidningen såg att "Anges Grey" av Anne Brontë kommit ut på svenska! Hennes syster Charlotte Brontë skrev "Jane Eyre" medan hennes andra syster Emily Brontë skrev "Svindlande höjder" som blivit riktiga klassiker.

För er som gillar  Charlotte och Emily Brontë så är detta rätt bok för er.




Och för er verkliga Jane Austen freaks (som jag:P) så skulle jag tipsa om denna bok "Livets gåtor Jane Austen" Av Vivi Edström.


Vivi Edströms bok om Jane Austen och hennes författarskap är otroligt intressant både för redan inbitna Austen-fans och de som ännu inte förstått hennes storhet. Många av Jane Austens romanfigurer får man här lära känna på djupet.











//Emma.



Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters