Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

HP7 och Eclipse!

Jag har sett 2 storfilmer den här veckan (Faktiskt 4 om man ska räkna med Toy story 3 och Shrek 4:P.) Alltså Harry Potter och dödsrelikerna och Twilight "Eclipse."

Så vad tyckte jag om dom? Det ska vi ta reda på nu^^



Oki, först ut: HP & dödsrelikerna som såg på bio.

Harry Potter är aldrig en besvikelse tycker jag. Det är bra dialog, bra skådisar, coola miljöer och bra effekter. Jag är nog ett litet HP fan:P Gillar verkligen böckerna! Väldigt bra skrivna.
Filmen var cirka 2:10 utan eftertexter. Vilket är lagomt.
Lord Voldermort trappar upp och tar nu över allt mer vilket Harry Potter, Hermonie och Ron ska stoppa. Vilket är pretty much hela storyn. Som det är i alla filmer faktiskt... But me like^^

Vi hade dock lite delade åsikter om "segheten" i filmen inom familjen. Mamsen tyckte att det var lite segt (rätt länge som Hermonie och Harry håller till i en skog) medan jag ändå tycker att det är okej. Det blir ändå inte segt tycker jag fast att de håller till i en skog.

Den här sista boken görs i två filmer. Vilket jag först tyckte var dumt men efter att jag såg första delen så tycker jag att det var klokt gjort. Att få in allt i en och samma film skulle bli alldeles för stressigt och filmen skulle behöva bli rätt lång. För i den här första delen så händer det viktiga saker som måste få ta sin plats. Plats som de kanske inte skulle få om allt trycktes ihop i en enda film.

Harry Potter får 4/5 i betyg av mig.









Nästa film: Twilight "Eclipse."


*Suck*, var ska jag börja?
Den enda film som är bra är den första i den här serien. Sorry Twilight-fans. Men jag orkar bara inte med den där muskelberget Jake, blekfisen Edward eller drogpåverkade Bella. Förlåt, men hon ser faktiskt drogat ut! Hon ser så oengagerad och slö ut att jag själv efter filmen vill  ruska om mig själv för man känner sig lite seg.

Edward är ta mig tusan blekare än normalt och stirrar sådär genomträngande på allt och alla.

Men den absolut jobbigaste är Jake.
Jag vi vet att du pumpat ett visst antal timmar på gymmet! VI VET! Det räcker nu med att visa oss de där musklerna. Och han har ett sånt där litet flin på lättarna som säger "Ja jag vet vad läcker jag är." Och finns det något värre än när killar är så?

Allt börjar bli så fjantigt. Det är så att man har lust att stänga av skiten.
Vilket var nära att vi gjorde när en nästan ihjäl frusen Bella "MÅSTE" få värma sig hos en halvnaken Jake medan Edward sitter bredvid och stirrar surt och stint på dom eftersom han själv är ett vandrandre lik utan någon form av värme överhuvudtaget och kan inte hjälpa henne!

Betyg? Don´t get me started!






Det är helt okej amigos om ni inte håller med^^ Om ni frågar Sofia om muskelberget Jake så kan man lugnt säga att hon inte håller med mig^^ Personligen blir jag inte imponerad av sånt:P








//Emma.

Kommentarer
Postat av: Thompa

Jo det blir sanering. Hela bordet stod i lågor. Tur att jag vakna innan nåt annat tog eld:)

2010-12-03 @ 17:36:22
URL: http://thompasblogg.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters