Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Nej! Ni ser inte i syne!

Nej! Ni ser alldeles rätt! Sofia och Jonas skottar! Hallelujha!


Bara typiskt att den här skottningen var så lätt! Det var som att skotta bomull!


Lite smått ondskefullt glad var jag när vi traskade ut i våra fina mjukisbyxor och omatchande vantar och mössor. Nu ska de få slita för livet för alla gånger som jag och mamsen skottat snö som varit tungt som betong. Men så tusan heller! De fick det lättaste skottningen någonsin! Sofia till och med orkade posa för fotot!



Dock kan jag trösta mig med att jag har betydligt fler hjärnceller än min kära bror. När vi började skotta så sa jag "Snön måste av bilarna för annars kommer det att bli stora högar kring bilarna när vi ska ha bilarna." Ingen lyssnade direkt utan mumlade bara sådär som vi Olssons gör.

Och tillslut så dök det upp en lite borste i Jonas hand och han började borsta bilarna. Men ni ska ju inte tro att han borstade ner snön försiktigt utan han slet för glatta livet med den där borsten och slängde iväg snön där vi redan skottat.

När jag "påpekade" detta för honom skrattade han bara vidare med sin miniborste för Jonas gör ALLTID tvärtemot vad man säger till honom att göra. Om han är tre år? Nej, Jonas är snart 20 år men är fortfarande i trotsåldern.


Så, uppfarten som vi i normalfall skottar EN gång fick vi skotta TVÅ gånger.





Men Jonas bjuder på tacos i kväll så skottningen har jag glömt^^... för den här gången i alla fall:P














//Emma.

Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters