Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Fotvård

När det är kallt en längre tid som det är nu så får i alla fall jag problem med torra och sprukna fötter. Fotbad fyra gånger i veckan är inget ovanligt för mig. Jag tror man glömmer bort att smörja och skämma bort fötterna som man till exempel gör med händerna. Därför tänkte jag tipsa om några produkter så att ni från och med nu kan skämma bort fötterna lite extra.






Så får du fötterna att må bra

* Ta ett fotbad minst en gång i veckan! Sitt minst 10 minuter så blir också tånaglarna lättare att klippa.
* Fila bort förhårdnaderna. Använd en fil med slipkorn som är snällare mot fötterna än en metalfil.
Fila inte torra hälar!
* Klipp naglarna rakt av, runda inte hörnen. Då förhindrar du nageltrång.
* Jag smörjer först in fötterna med vaselin innan jag lägger på fotvårdssalva. Förhindra att smörja mellan tårna för att minska risken för fotsvamp.
* Om du har mycket sprukna hälar kan du smörja in dom med Heel Balm. Ett tips är att smörja in hälarna på kvällen och sedan sätta på ett par tunna strumpor över och låta verka under natten.

Produkterna ovan finns i närmaste apotek.


När du tar ditt fotbad häll då gärna i lite fotbadsalt, det gör att förhårdnader mjuknas upp och det blir lättare att fila.

Gör eget fotsalt!- Recept.

Att göra eget fotbadsalt gör det extra roligt.

Blanda 2 dl grovtsalt med några droppar lavendelolja. Lägg i några torkade blad, till exempel rosor. Pressa i några droppar citronskalssaft, har du eterisk olja så ha gärna i det också. Blanda om och häll det i en glasburk, med tätt lock. Sedan när du ska ta ditt fotbad så häller du i 2 msk fotsalt i en hink med varmt vatten och låter det verka i 15 minuter. Sedan njut!






/Emma.





Kommentarer
Postat av: hanna

sv; skulle inte sitta helt fel med det eller! åh, tack! :)

2010-02-24 @ 13:49:23
URL: http://jjustlike.se
Postat av: lovisa

tack för kommentaren! =)

2010-02-24 @ 13:53:19
URL: http://lovice.blogg.se/
Postat av: Sandra

ja, det är jättesnyggt!

2010-02-24 @ 13:54:38
URL: http://sssandrii.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters