Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Smärtsamt för Sofia!

Vi har alla i familjen fått oturen att få raka tjocka ögonbryn. För killarna är det väl inget att bry sig om men på oss tjejer så får det oss att se ut lite som en neandertalare...

Som tur är kan man ju forma till sina ögonbryn så som man vill ha dom. Dock har vi lyckats övertala Sofia att inte noppra sina ögonbryn själv, fast att hon velat det väldigt länge nu... De får henne att se så sur ut säger hon. Så idag kom jag to the rescue! (Efter att jag fått mamis tillåtelse först såklart:P För då är det inte bara mitt fel om det blir fel eftersom hon godkände det, muahaha)

Något man ska tänka på när man ska noppra sina ögonbryn är att mäta upp början, slutet och var den högsta punkten på brynet är. Det gör man lättast med en sminkborste.

Lägg borsten vid näsvingen och lägg den sedan nedanför ögonvrån. Man kan nu se att brynet ska sluta där borsten ligger!


För att veta var brynet ska "börja" lägger man ännu en gång vid näsvingen och lägger borsten rakt upp längst näsryggen. Allt hår som ligger på vänstra sidan av borsten ska noppras bort!

För att se var den högsta punkten ska vara lägg borsten mot näsvingen, och tvärs över ögats pupill och upp på brynet. Där ska alltså den högsta punkten på brynet vara.


Men Sofia hade inte räknat med att det skulle göra ont att forma till ögonbrynen...:P

 


Killarna ska bara veta vad tjejer får lida pin för alla skönhetsknep, haha.



Stackars liten, hon satt och skrek, vred sig som en orm på stolen för att sen bli stel som en pinne av smärta:P

Tårarna rann nerför kinderna och tillslut kunde hon inte öppna ögonen (Haha, förlåt men jag kan inte låta bli att skratta.)

 


"Varför gjorde jag det här?!" "Ni skulle inte ha låtit mig göra det här!" "Ge mig något att bita i!" "Jag behöver en kudde..." "Jag har ont i magen!" "Nej,  NU SPYR JAG!!" Detta lyckades hon få fram mellan alla små skrik.


Och sen när vi berättade att hon skulle vara tvungen att göra om det här om några dagar igen... ja, det hade hon inte räknat med, hahaha. Hon började snyfta, haha.

 

 



Välkommen till verkligheten Sofia:P

 

 


//Emma.

 


Kommentarer
Postat av: emelie

sv till emma: tack så mycket ! :)



min sommar har varit skitbra :) din då? :)

2010-07-21 @ 19:16:49
URL: http://emeliies.blogg.no
Postat av: emelie

sv: okej, jaa den har gått jättefort verkligen! trist tycker jag! skulle vilja ha lååååång sommar :)

2010-07-21 @ 20:24:36
URL: http://emeliies.blogg.no
Postat av: Åsa

Hehe, jodå. Så söt så :)

Jo alltså det finns ju fläktar men det är bara varm luft som kommer nu på sommarn så då funkar det (lite) bättre med öppna fönster istället. Så på vintern finns det varmluft :)

2010-07-21 @ 21:25:22
URL: http://asanylander.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag får preciis lika ont jag... med det lilla tillägget att jag alltid börjar blöda också eftersom jag är så känslig där - och sen är jag svullen i flera dagar. Kanske dags att vara smart nog att hålla efter dem när de väl har blivit ordentligt plockade... men så smart är jag aldrig!

2010-07-22 @ 09:55:22
URL: http://pima.bloggplatsen.se
Postat av: Floosan

Vill man vara fin får man lida pin =) det är grymt att vara tjej

2010-07-22 @ 11:00:55
URL: http://blogg.mama.nu/floosan

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters