Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Tårt-time!

Japp, då var man ett år äldre då...:P Äsch, någon åldersnoja har jag inte faktiskt. Solen skiner, det är varmt ute (lagom varmt, vilket betyder att jag inte håller på att svettas ihjäl som jag nästan gjorde i Italien, haha), tårtan står i kylen och syskonen med deras familjer kommer ner om cirka en timme för att fika och fira.



Är inte det bästa med ens födelsedag att hela familjen samlas?:D




Som sagt står tårtan i kylen. Många tycker det är konstigt att jag bakar min egen tårta men det är bara för att jag älskar att baka tårtor:P Roligt att tänka ut design och smaker. I dag fick det bli chokladmousse och jordgubbssylt. Mums!


Jag toppade tårtan med jordgubbar, smultron och hallon. Jag plockade hallonen och smultronen utanför vårt hus. Ännu ett plus med att bo på landet:P Hallon och smultron växer i massor!

Hade lite kämpigt med smultronen dock... Plockade vilt bland buskar och sly vid vägen som leder upp till vårt hus. Helt lyrisk var jag för när jag plockade för några dagar sen så fanns det inte mycket, men nu hade de ploppat fram överallt! Och medan jag plockade vilt, som sagt, så känner jag hur det kittlas lite på ena foten. Tänker inte mer på det utan plockar vidare. Men kittlandet går från foten upp över vaden (bar short... great...not), tittar ner och ser hela foten täckt av myror! Snacka om jag fick fart upp genom dom buskarna! haha.

Jag lyckades balansera de smultronen i durkslaget som jag redan plockat från att falla ur och jag återfick mitt ben och är helt återställd nu:P



Täckte bären med gelé! Första gången jag testade på det. Blev okej. Anledningen till att jag testade just gelé idag är för att det ska vara det på tårtorna som jag ska göra till syrrans bröllop på lördag. Tre tårtor blir det som jag ska göra plus cupcakes, muahahaha:P! Så jag hoppas att de kommer att gilla dagens tårta^^


Så nu ska jag ta mig en kopp te innan den otroligt jobbiga persen med att öppna mina presenter börjar:P Jag tycker nämligen att det är roligt att få presenter, men tycker inte om att öppna dom, haha. Jag är rädd för att jag inte gillar vad jag fått. Konstigt att jag känner så egentligen eftersom jag aldrig (peppar, peppar ta i trä!) fått något jag inte gillat!



Nu skulle bara papsen och brorsan vara hemma också så hade allt varit perfekt. Men de jobbar. Kommer dock hem i kväll^^



//Emma.


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: Ser ut som så, ja :D

2010-07-20 @ 19:06:34

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters