Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Bröllopsdagen!

Nu kan vi alla pusta ut! Lindas bröllop som ägde rum i lördags blev jättebra. Tror Linda och hennes make (konstigt att säga så:P) Ronny var nöjda, och det är det viktigaste såklart.

Allt gick mycket smidigt att ställa i ordning och pyssla och greja. Alla i familjen Olsson (på vår sida. Ronny heter också Olsson i efternamn:P) hjälpte till och eftersom vi är så många så går det fort, haha.

Själv stod jag i köket hela förmidddagen på lördagen och bakade tårtor! Inga katastrofer. Och vad förvånad jag blev att jag klara mig ifrån det! Tårtbakande brukar alltid sluta med att jag svär så det osar och stampar förtvivlat i golvet:P Sedan fick jag äntligen testa på att göra cupcakes! Jag tyckte det var jättegott! Ska inte nämna hur många cupcakes jag faktiskt åt....:P

Otroligt mysig lokal där vi intog middagen. Vi var i en bygdegård med fin utsikt. Dock var det FRUKTANSVÄRT kallt! Jag och kyla kommer inte bra överrens alls. Den här kylan gick rakt igenom en. Linda gick och skratta åt mig för mina läppar blev alldeles blåa och mina händer förvandlades till isklumpar...

Det serverades kallskuret och potatissallad. Urgott var det!

De fick denna bukett av oss. Jag hade varit ute tidigare på morgonen och plockat den i vår trädgård. Jag fick gå igenom mycket för att få den ska de veta!:P Höll på att sticka ihjäl mig på rosorna och blev nästan uppäten av klägg och andra skitjobbiga småkryp.

Jag fick hjälpa Ronny med hans blomma. "Stick mig inte nu bara" sa han med panik i ögonen. Jag menar vadå, litar han inte på mig eller?:P haha. Dålig stil Ronny, dålig stil:P

De var så fina båda två!

Deras son Emil var inte på så bra humör den här dagen, haha.

Här är det vigda paret! Linda valde helt rätt kille, för nu behöver hon inte byta efternamn, haha:P Great succsses!

Alot of presents!

Den presenten de öppnar där var min, muahaha. En jättefin skål. Och mamsens och papsens present visste hon redan vad det var, för det hade hon tagit reda på när vi var i Italien:P Och det visste vi att hon skulle göra, men vi glömde gömma den för henne innan vi reste:P Damn!

Linda var så fin!! Hon hade valt allt så perfekt. Linda ville inte klä ut sig i något som inte var hon och det gjorde hon helt rätt i. Allt var perfekt!

 

Förstår inte hur Åsa, min bror Daniels tjej, orkade hålla igång som hon gjorde hela helgen! Hon är ju höggravid för Guds skull. Hon är verkligen inte dålig hon! Go Åsa, Go åsa!:P

Och den här killen fick sova hos mig under natten! Hur är det möjligt för en person att vrida och vända så mycket på sig? :P Han låg tillslut nere vid mina fötter(!) Hur han kom dit har jag inte den blekaste aning om!

 

 

 

En superrolig helg var det! ... och nu är jag helt slut (pust:P)

 

 

 

//Emma.


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja fy vad pinsamt det var... man kommer inte för sent till ett bröllop... man gör bara inte det. Men vi gjorde det. Det var tur att det var utomhus så att det inte märktes så väl när vi kom. Men åh vad fint det var :)

2010-07-28 @ 21:24:18
URL: http://pima.bloggplatsen.se

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters