Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Knepen till en fin hy

Man kan använda hur mycket smink som helst för att försöka få en fin hy. Men många att huden måste tas om hand ordetligt för att sminket ska kunna se snyggt ut!
Jag ger er några knep att tänka på.

Rengörning är otroligt viktigt. Det spelar ingen roll hur trött jag är eller hur sent det är på dynget så tar jag alltid bort sminket innan jag går och lägger mig. Använd ansiktsrengöring morgon och kväll. Undvik tvål som torkar ut huden. Scrubkräm är bra att använda efteråt, men inte på områden där det utvecklats acne det kan nämligen förvärra, men genom att använda på acnefria områden förebygger du huden mot acne. En ansiktsmask 1-2 gånger/veckan i 10 minuter är ett också ett bra sätt att rengöra på djupet och förebygga acne. Smörjs på rengjord hy och sköljs bort med ljummet vatten.

Efter tvätten använder du ansiktsvatten (tonic) som tar bort de sista resterna från rengörningningen och maskerna. Ansiktsvattnet gör att porerna sluts och blir mindre. Risken för acne och pormarskar blir minskar.

Återfukta, återfukta, återfukta!
Slarva inte med att smörja in huden med en bra dag cream samt nattcream! Under kalla tider som det varit kan det vara till fördel att använda nattcreamen även under dagen för att tillföra extra fukt. Blir huden torr sänder det signaler till talgkörtlarna att öka produktionen av sebum (hudens fett), vilket gör att huden blir fet. Så alla vinner på att smörja in ansiktet!

Rengörningslotion från aco är en favorit hos mig! Väldigt skonsam borttagning.

//Emma.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Allt bra idag ? :)

2010-03-15 @ 18:01:07
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: >> En skrivande Amanda <<

svar: mm kan hålla med om att Salem al fakir var bra med :D

hur är det idag?

2010-03-16 @ 13:44:18
URL: http://enskrivandeamanda.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters