Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Välj rätt foundation

Att välja rätt foundation kan för många vara lika svårt som att veta vad meningen är med livet. Men jag ska nu tipsa er om vad ni ska tänka på när ni köper er foundation.

1. Först och främst ska ni välja vilken typ av foundation ni vill ha, alltså en foundation i puder eller flytande konsistens. Själv har jag både i puder och flytande, beroende på vad jag ska göra. En solig dag till exempel vill jag hellre ha en lättare grund och väljer därför mineral puder, men ska jag däremot bort och vill vara lite finare då väljer jag flytande foundation eftersom det täcker bättre.

2. Flytande foundation- bestäm sedan om ni vill ha en foundation som är tjockare och som täcker och mattar ner mer eller en lättare som ger en mer naturlig look. Testa produkten på handen för att lättast se detta. Stryks den ut lätt så ger den mer en naturlig look.

3. Färgen kan vara lite trixig att få till. Många testar nyanserna på handen men detta är fel. Att testa på handen kommer mycket troligt ge er fel nyans. Oftast är ansiktet några nyanser blekare än resten av kroppen för att  vi håller på mer med ansiktet, som till exempel ansiktsmasker, borttaggning av smink och så vidare. Ställ er därför framför en spegel i affären och lägg en lien mängd foundation på käkbenet och låt den sjunka in, en del foundation kan nämligen ändra färg när den kommer i kontakt med hudens egna oljor. Applicera produkten, vänta och se hur den reagerar och smälter den in i din hudfärg så är den rätt! Testa flera olika nyanser, stressköp inte och riskera att få fel!

4. Du har inte samma hudfärg hela året. Du blir mer solbränd på sommaren och använder du samma foundation som du hade under vintern, ja då kommer det se konstigt ut. Köp därför flera olika nyanser och blanda ihop dom själv för att få precis rätt nyans ju mer färg du får.




Jag använder denna foundation ifrån Maybelline och är supernöjd! Lättflytande.

//Emma.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Använder också Maybelline dream satin liquid, tycker den är super bra!

2010-03-11 @ 17:12:33
URL: http://kasia.webblogg.se/
Postat av: Jaana

sv: ja men Micke från våran klass måste du veta vem det är ;D haha, det är han jag är tesammans med. BF betyder Barn & fritid, det var det programmet jag gick på. Sen PA betyder Personlig assistent & BSK betyder barnskötare. Jo, folk förändras, fick oxå en massa skitsnack bakom ryggen. Kram

2010-03-11 @ 17:59:35
URL: http://finskadamen.blogspot.com
Postat av: Jessica

RE: Ja men man vet ju aldrig, skulle va kul om någon kollade på dom ändå ju. :)



Ang ditt inlägg, jag använder Mary Kays mineralpuderfoundation, det är den bästa foundation jag har haft. :)



Ha det bra!

2010-03-11 @ 20:36:23
URL: http://jessplace.blogg.se/
Postat av: daniela

tack för tipsena! :)

2010-03-12 @ 16:44:17
URL: http://ddanielas.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters