Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Whats up med alla dessa tåg?!

Under den här tiden på året så kommer det en hel del fjällresenärer till platsen där jag jobbar, vilket är ganska naturligt eftersom det är en restaurang:p Jag har jobbat på min nuvarande arbetsplats i fyra år och under dessa fyra år så har jag säkert fått frågan "går det några tåg här" säkert hundra gånger. Restaurangen ligger precis intill ett järnvägsspår och det passerar ibland ett tåg 5 gånger om dagen, inte så många under helgen men att ett tåg passerar även då händer titt som tätt under ett förtjusat utrop ifrån matgästerna.

Men varför är alla så fascinerade av dessa tåg? De är tåg! Det är väl inte bara vi i Värmland som har dom.

Senast igår frågade en skåning om tågena gick dagligen. (fick fråga flera gånger vad han sa, han snurra till ordet "dagligen" så jag trodde tungan skulle gå ur led, haha)

"Ja, det går tåg dagligen" svarade jag.
"Menar du det?! Det går alltså dagligen?"
"Ja" sa jag och nickade och fortsatte iväg med min bricka samtidigt som han berättade för familjen att tågen faktiskt gick dagligen och ett förtjust mummel utbröts.




*suck* Vad är det med alla dessa tåg? Det var nog tur att jag inte sa att de ibland faktiskt också stannar till vid restaurangen...

Vad tror ni? Varför är folk så fascinerade av tåg?!


(Jag tänker inte ens säga någonting om melodifestivalen i ren protest.)

 

//Emma.


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag hejade på anna och eric så det var en av de bästa låtarna som vann iaf. vad tycker ni?

2010-03-14 @ 11:34:37
URL: http://maddisenj.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters