Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Italien- vi saknar dig!

Kan säga att jag blev rätt avundsjuk när Mattias (föredetta kollega till min pappa. Nu kanske inte Mattias ville att jag skulle nämna honom... men han får skylla sig själv om han sätter sin fot innaför vår dörr:P haha) talade om igår när han var här att han ska åka till Italien om 1,5 vecka!

Vi var i Italien förra sommaren, och det var så otroligt underbart! Längtat tillbaka så otroligt mycket och det lutar mot att vi åker till Italien även iår, om cirka 1,5 månad^^

Så vi får tänka så här, när Mattias kommer hem då har vi vårt roliga kvar medan han sitter här i Sverige i spöregn och åska, muahahahahaha:P  


Colosseum i Rom. Ett av våra mål i år. Måste dit!


Vatikanstaten är också ett måste. Man kan inte göra något annat att stirra, otroligt fint byggt^^


Islands vulkan var en piss i mississipi jämfört med Vesuvius som ödelade städerna Pompeji och Herculaneum 79 e.kr, som ligger cirka 20 mil utanför Rom. Pompeji, där bilden är ifrån, och Herculaneum började grävas fram 1748 ur all lava och det går idag att se människorna vad de gjorde när de blev begravda av lavan.
Ja, jag tycker att det är jätteintressant, haha:P 

Under andra världskriget när Florence bomades så lämnades denna bro helt orörd. Ingen ville förstöra den.
I somras var vi just här. Men om jag ska vara ärlig så ser den väldigt sliten ut i verkligheten... inte alls såhär fin:P


Vad jag längtar till Italien... och de italienska korvarna, haha^^



Några fler som längtar till resmålet i sommar?




//Emma.


Kommentarer
Postat av: Olivia

Vi (familjen) har också planerat att åka till Rom över julen nu -10 för att se Vatikanstaten. Jag har varit i italien 2 ggr tidigare, härligt land! Sist jag var, för några år sen, var jag i Sorrento. Och åkte med båt över till ön Capri, underbart ställe! :)

2010-05-18 @ 20:37:43
URL: http://oliviahellroos.blogg.se/
Postat av: Katte

Jag praktiserade på ett djursjukhus i några månader i slutet av förra året. Och då hade dom några patienter där som var just Boxrar. Aldrig någonsin tänkt tanken på att skaffa en sån hund. Har varit mycket för "massa-päls-hundar". Men jag smälte av deras personligheter. =) Så glada så gosiga och busiga. Det var väl livet i dom som jag föll för. Ser ut som hundar som älskar livet rakt igenom. Och undrade hur man kunde gå miste om de. Sedan så är dom ju superbra med barn, dom är lättlärda men envisa. Mycket att jobba med och mycket kärlek i gengäld skulle jag tro.=)



//Katte

2010-05-18 @ 21:27:43
URL: http://flyingfairy.blogg.se/
Postat av: kitty

tacktack!! nej det är jag inte hehe.. fotograferar bara på fritiden för skojs skull:)

2010-05-18 @ 23:08:38
URL: http://kittyjohannas.blogg.se/
Postat av: ida

hej! jag köpte klänningen till bikbok! kostade bara 199:- :)

2010-05-19 @ 10:07:49
URL: http://idahjelmgren.blogg.se/
Postat av: pauline

ÅÅh Italien ser underbart ut! Jag och min karl planerar att åka någonstans i sommar och Italien har varit på tal faktiskt.. :)

Usa-resan var amazing (för att amerikanska mig lite !) Vi har haft det helt fantastiskt bra! Hade nog behövt de där 6 dagarna vi förlorade dock men vi är nöjda ändå.. ska lägga upp lite bilder senare idag :)

2010-05-19 @ 14:11:07
URL: http://pauliinet.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters