Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Day two

Idag gjorde jag dag två på mitt nya jobb. Jag arbetar som kulturarbetare i grannkommunen.
Dagen igår försatt mig i panik. Fick ingen information om vad jag skulle syssla med egentligen. Jag visste vad jag i stort skulle göra, men visste inte hur jag skulle gå tillväga. 

Och tro nu inte att jag kom undan några pinsamheter den första dagen. Ack, nej.  Det inträffade redan vid halv tio fikat. Jag skulle ta mig en kopp te. En som jobbar på kommunen sa att jag antingen kunde ta en plast mugg (som var jätteliten) eller en av dessa muggar sa hon och öppnade två skåpluckor och visade ett 30-tal muggar med motiv med kaffeböner, lingon och en massa namn.
För er som inte känner mig vet inte att jag har lite problem med... baciller, haha. Jag såg inte koppar när hon öppnade luckorna, jag såg små gröna äckliga baciller som kröp och vinkade åt mig.
"Den här kan du ta" sa hon och plockade fram en mugg längst bak i skåpet. "Birgitta" stod det på muggen. "Nästan alla Birgitta har slutat så du kan ta den där."
Vad ska man egentligen säga, tack?:P Jag ignorera det faktum att det inte varit använd på ett tag, och därför inte diskad och valde te.
Jag valde såklart ett jordgubbste, och jag hatar jordgubbssmak... Ja jag vet! Jag tycker om jordgubbar, men konstgjorda smaker av jordgubb avskyr jag! Naturligtvis så fyllde jag vatten ända upp till kanten på koppen, så jag spillde värre än en 5-åring när jag gick och satte mig. Spillde ut på bordet så till slut satt jag och badade i jordgubbste, samtidigt som jag fick låtsas som om det regnade, diskret försökte jag torka bort det mesta med handen, men som sagt jag badade i det...^^

Den här dagen gick bättre. Jag körde mitt eget race. Man är ju knappast en tankeläsare.
Ringde en hel del, och att ringa... ja, i won´t say anymore:P En kille som jag pratade med hade en galen tupp bredvid sig som gjorde det svårt för mig att koncentrera mig på vad han sa. Ja en tupp!^^ Det ska vara jag till allt...

Sedan på eftermiddagen efter jobbet åkte vi till Karlstad. Sofia var där i studio igår, och idag åkte vi tillbaka för att hämta cd-skivan.
Medan vi väntade så satt Sofia, mamsen och jag och pratade i ett fikarum. Papsen satt och pratade hål på den stackars ljudkillen öron. Men när vi satt där ute så pratade vi om Borat, och det var stringkalingar med leopardmönster, svarta skinnkläder, piskor, snuskiga gubbar och gud vet allt. Och vi vred och kved av skratt, för att några sekunder senare se hur en annan ljudkille ifrån rummet bredvid går förbi oss, lite väl snabbt också skulle jag vilja säga... Vad ska han ha trott om oss när stringkalingarna kom på tal! Piskorna sen då! Hur vi kom in på det? Jag råder er att inte fråga, haha.

//Emma.



Kommentarer
Postat av: Ine Henriksen

:)

Ha en riktigt fin kväll!

Kramar

2010-05-04 @ 23:02:23
URL: http://inehenriksen.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters