Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

A song in the making

Det är inte förrän man själv ska göra en låt som man inser hur otroligt mycket arbete som ligger bakom något som bara varar kanske 3,5 min.

Sofia är alltid på jakt efter låtar att spela in och sätta sin prägel på, och det har nu blivit många som hon jobbar med.

Min äldsta syster Linda har på senare tid börjat skriva låtar som hon gjorde när hon var yngre. Låter som om hon är skitgammal nu men det var inte så jag menade, haha:P Nu vet jag att Linda säger "Fy fan" när hon läser det här, haha.

Linda är grymt duktig på att skriva låtar! När Sofia uppträdde på Musslan Bar för en vecka sedan så körde hon faktiskt en låt som heter "Faith" som Linda skrivit.

I helgen som var ville Linda att Sofia skulle lyssna på en låt som hon kommit på en början till. Och vilken bra låt det var sen^^ Inte alls som jag trott att det skulle vara. Ett härligt beat och jag kan knappt bärga mig förrän jag får höra resten:D

Vi får inte glömma hennes make Ronny som la musiken. Låt mig säga såhär, varje gång som vi har problem med datorn så ringer vi Ronny, haha. Han är the genius himself när det kommer till datorer och att greja med sånahär saker.

Sofia sjöng in första versen och refrängen som var gjord så här långt. Det blev bra, och som sagt jag kan knappt bärga mig tills vi får höra resten^^ Så Linda... JOBBA PÅ!

 

 

 

 

(Haha)

 

 

 

 

 

 

//Emma


Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters