Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

William fick sin Kate!

Det är alltid roligt med bröllop! Så självklart satt jag bänkad framför tv:n för att se när Prins William fick sin Kate och jag kunde inte låta bli att tänka:

"Tack god Gud för att inte jag som försöker stilla mina nerver inför 2 miljarder tittare!"

Usch, det är ju rena plågan för kungligheter att gifta sig. Frågan är om de blir glada överhuvudtaget när de får ett frieri för de lär ju genast tänka på den offentliga vigseln.


 

Kate var så otroligt fin i sin brudklänning som var designad av Sarah Burton för Alexander McQueen. Den nyblivna fru Prins William ville hedra Alexander McQueen som förra året tog sitt liv. Sarah Burton tog över som chefdesigner på modehuset efter McQueens död.

 


 

Man kunde inte låta bli att känna den här stelheten genom hela vigseln. Brudparet log lite försiktigt mot varandra, men ingen strålade så som Viktoria och Daniel gjorde under deras bröllop förra året.

 


Man fick känslan av att ingen ville vara där. Ett känt faktum är trots allt att man inte visar känslor öppet i England, så har det alltid varit. Men för Guds skull! Det är ett bröllop, kunde de inte varit lite gladare och fyrat av ett stort lyckligt leende?

 


 

De tusen och åter tusan-tals människorna som stod utanför Buckingham Palace och väntade på brudparet blev belönade med inte bara en liten puss utan två! Kanske är britterna lite galna trots allt!

 


Roligt att se platsen där alla människorna stod för där befann sig min svägerska och jag för några år sedan och såg på vaktbytet som ägde rum. Vi åkte även förbi Buckingham Palace i en turistbuss (väldigt bra sätt att ta sig runt i London), och det kan vara svårt att föreställa sig att det går en väl traffikerad väg precis bredvid slottet!

 

 

 

Eftersom vår prinsessa gifte sig förra året så kunde man inte låta bli att jämföra de båda bröllopen. Och vet ni? Jag föredrar faktiskt Viktoria och Daniels bröllop.

 


Viktoria sken så otroligt hela den dagen, hon var så otroligt lycklig. Hennes klänning var enklare än Kate, men ändå tycker jag att Viktorias klänning var finare. Viktoria utstrålade sådan lycka den dagen att hon kunde gått i en svart sopsäck, för jag tror inte hon brydde sig så mycket om allt omkring henne bara hon fick gifta sig med Daniel!

 

 

Prinsessan och prinsen var närvarande och Viktoria bar en aprikosfärgad klänning med matchande skor och hatt. Me likey her shoes very much^^

 


 

Dock tycker jag att det var lite för mycket matchning... Skulle ha brutit av med skorna eller hatten i en annan färg. Men annars såg hon väldigt chic ut!:D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

//Emma


Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters