Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Pyssel som gick åt helskotta!

Min bror och hans sambo ska som jag nämnt tidigare gifta sig i juni. Jag letar som en galning efter en klänning, men alla är vita just nu inför studenten så det går inget vidare:P

Vi Olsson är inte särskilt pyssliga utav oss men Åsa är det desto mer!:D Jag är väl av oss Olsson som gillar mest att pyssla så när Åsa frågade mig om jag ville hjälpa henne att göra rosor utav vita kaffefilter så var jag genast på. Ja, du läste rätt. Vita kaffefilter. Visste du inte att man kunde göra rosor av kaffefilter, ja du har du inte varit med om mycket här i livet (haha)

Vi började i måndags. Det gick bra för att vara första gången som någon utav oss testat något sådanhär. Vi gjorde tre stycken. Åsa behövde sedan bestämma sig för hur hon ville ha bordsdekorationerna så att vi inte satte i gång och gjorde alldeles för många rosor.

Så när jag kom idag för att fortsätta så var det bestämt att vi skulle göra 7 st till att börja med. Det här blir lätt tänkte jag och vi satte igång och klippa ut rosblad ur dessa kaffefilter.

Okej, det blev väl mest jag som klippte, men jag är inte heller 3 barnsmor. Åsa fick dåligt samvete medan hon sprang omkring och passade barnen (och åt melon, haha) men jag tänkte inte alls på att jag fick slava för henne:P Jag har aldrig varit någons bitch förut så det var något alldeles nytt för mig (haha.)

Men efter att jag hållit på med en ros, som jag mosade sönder för blomstertejpen fastnade inte, och börjat på ännu en ros som också blev skit så började jag tappa lusten helt.

Och det är då som min kära blivande svägerska säger:

"Du Emma, varför inte bara åka till blomsterhandeln och köpa 7 rosor?"

Ja, tänkte jag sedan efter några minuter då hennes ord sjunkit in, varför sitter vi med den här skiten för? Vilket jag även sa till Åsa så det blir alltså en tripp till blomsterhandeln istället:D Jag menar varför lägga ner en veckas tid på att göra 7 rosor (minst) när man kan hoppa in och köpa, något som tar högst 3 minuter?




Nej, vi har inte varit utsatta för bombattack, vi har bara pysslat, haha.

 

 

 

 

 

Men jag målade i alla fall min ros (Åsa hann inte klar med sin för Philip... behövde lite uppmärksamhet:P) Tycker den blev fin, men det tar alldeles för lång tid...

 

 

Men det var roligt att få pyssla lite^^ Nästa grej blir väl pajbakning:D Me like pie!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

//Emma


Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters