Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Förebild

Nat King Cole, Billie Holiday, Bobby Darin, Etta James. Alla är de några av mina förebilder. Har ni inte hört talas om dom? De var stora artister för cirka 60 år sen. Kanske är det konstigt att jag som bara är 17 år lyssnar på så gammal musik. Men vad menar man egentligen med gammal musik? Musik är musik oavsett när den gjordes. Vissa låtar lever för alltid, det bevisar bara att låtarna är förbaskat bra!:D

Jag gillar äldre musik, mycket på grund av känslan. "Shake your ass on the floor" som man hör ofta på radion, vad säger egentligen det? Inte ett dugg! Äldre låtar har mer känsla i sig. Är det en låt om ett krossat hjärta, ja då får man verkligen höra hur det känns!

Etta James är en artist som jag lyssnat mycket på. Jag har även sjungit hennes låtar. Här hemma brukar vi prata om låtar med "själ", det har hennes låtar. Man kan säga att låtarna lämnar ett spår efter sig.

Eftersom Etta James är en sån förebild för mig så blev jag väldigt ledsen när jag fick höra att hon är döende i leukemi. Hon har haft olika sjukdomar länge och det ser tyvärr ut som om de kommer att vinna över henne.

Det är så synd när någon som betyder så mycket för mig musikalisk sett inte finns snart.


 

 

 

 

 

 

 

 

//Sofia"Effie"



Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters