Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Glassbar i London gör glass av bröstmjölk

Vem i hela friden kom på idéen med att göra glass av bröstmjölk? Hade den här glassbaren i London ett morgonmöte där någon plötsligt utbrister:

"Jag vet! Vi gör glass av bröstmjölk! Min sambo har lite över sen igår, jag kan sticka iväg och hämta det!"

Seriöst, den som kom med idéen lär ha tagit både det ena och det andra innan han steg till jobbet den morgonen.

Glassbaren marknadsför glassen under namnet "Baby Gaga" och är en ekologisk glass och sprida budskapet "moderskapets mirakel."

Mjölken kommer ifrån mammor som svarade på en annons där personerna bakom den ville köpa mammornas mjölk.

En av dessa mammor har sagt i en intervju:

"Vad kan vara mer naturligt än fräsch, frigående bröstmjölk i glass? Och för mig är det en bra inkomst under lågkonjukturen- Det är inget farligt med att vilja använda sina tillgångar för extrapengar. Jag provade produkter för första gången idag- Den är väldigt god, den smälter verkligen i munnen."


Min första fråga är följande: Vad är det för stolpskott de intervjuat? Det är väl klart att glassen ska smälta i munnen- För det är ju glass! Det är liksom hela meningen! Och frigående??


Det hela känns för mig grymt äckligt. Det finns säkert de som tycker det är en bra idé men jag är inte en av dom.

Vad kommer härnäst? Vit sås, bechamel,  gjord på sperma?



Jag håller mig till piggelin.

 

 

 

 

 

//Emma





Kommentarer
Postat av: SANNA

SV: Okej! :D Jag väntar på att One tree hill ska börja!! ;) Är allt bra med dig idag? :)



Kram



PS. Har precis kört igång en smyckestävling, var gärna med om du är intresserad! ;p

2011-02-27 @ 16:24:19
URL: http://sannaakarin.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters