Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Pappa har fått potatis dille

När våren närmar sig så får vår pappa ett ha- begär. Det är bara något han måste ha!

Genom åren har det varit ny husvagn (som vi skaffade), en ny bil (något vi också skaffade), en nyare husvagn (som vi lyckligtvis lyckades förhindra), en amerikanare (vilket vi också skaffade!)

Vi brukar skoja och säga "Vad blir det nästa år som han bara måste ha." Och vad blev det egentligen som han bara var tvungen att ha i år? Jo, potatis. Pappa har nämligen fått dille på potatis!

Han ligger och läser i en trädgårdbok och nu pratar han om fransk potatis, tysk potatis, Belgisk potatis (och det här här jag börjar fundera på varför man inte bara har en sort potatis, lättare att hålla reda på...) ... Jag kommer inte ihåg alla potatissorter, men jag vet att det inte spelar någon roll vilken sort som han kommer att plantera för ingen kommer att rensa det där potatislandet!

Mamma och pappa tvingade oss stackars barn att rensa landet varje sommar när vi var mindre. Jag drömmer mardrömmar om det än idag... eller inte. Men vi slet i vårt anletes svett, myrorna kröp på benen, bina surrade och loopade omkring oss medan solen ville ha oss steka, inte medium utan välstekt.. Så jag sätter ner foten redan här! Jag tänker inte rensa potatislandet! Jag hatar att rensa. Det räcker med att mamma tvingar mig att rensa rabatterna 50 gånger *host* varje sommar.

*Suck* Om han ändå hade velat ha en ny bil... för då hade jag inte ens fått komma i närheten!^^ Tjohoo!









//Emma

Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters