Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Power meet 2011

Vilken helg det har varit! För första gången besökte familjen Power meet i Västerås. Mellan 17-18000 amerikanska bilar var där under helgen.

På Johannisbergs flyfält ställdes bilarna ut torsdag, fredag och lördag. Så här såg det ut på torsdagen när vi kom. Men det var hett på den där grässplätten! Vi hade otroligt bra väder alla dagarna, tror inte det fanns någon som inte brände upp sig! Solen var glödhet. Att gå omkring någon längre stund på marknaden eller att strosa omkring bland bilarna var inte att tänka på.

Inte kan det väl komma så mycket bilar så hela flygfältet är fullt, tänkte jag på torsdagen. Men ack vad fel jag hade:P Det fylldes på! En jämn ström med bilar åkte in hela dagarna.

Naturligtvis så fanns det inte några vanliga toaletter. Bajamajor stod utplacerade lite överallt. Naturligtvis var jag tvungen att besöka en av dom... Det säger jag, vilken upplevelse! En upplevelse som jag dock hade velat vara utan!! Jag har aldrig varit inne på en bajamaja så jag visste inte riktigt vad som väntade mig. Utsidan på bajamajorna såg fräscha ut så jag tänkte "Varför klagar alla på majabajorna? Vad är det som är så farligt egentligen?!"

 


Det första jag tittade efter när jag kom in var spolningsknappen. Ja jag vet! Men jag hade aldrig varit inne på en sån toalett. Toalett och toalett förrsten... snarare ett hål bara. Det skulle ha varit en kamera där inne som filmat mitt ansiktuttryck när jag öppnade toalocket... Jag menar herre Gud! Kan det vara mer primitivt?

 


När jag berättade för Sofia och Jonas hur det sett ut så blev jag kallad för "finafolket", att jag överdrev och att jag "är för fin utav mig för att gå på såna toaletter." Men de fick så att de teg!:D

Jag skuttade i alla fall inte omkring och ojade mig när jag kom ut så som dom gjorde... Jag var mest i chock, hahaha:D De tyckte inte längre att jag överdrivit. Låt mig säga såhär, ingen utav oss gick på en bajamaja fler gånger. Jag drack ingenting de timmarna vi var på flygfältet, haha:D

Det ska ha varit 4 km marknad. Om det stämmer vet jag ej. För oss som inte vill ha billampor, klistermärken, dildos, olja eller bildelar kan marknaden vara mindre rolig. Men visst kan det vara kul att se allt skit som de försöker tränga på folk. Det konstiga är att de faktiskt lyckas!

Jag körde Cadillacen till och från Västerås.

Jonas tog sin Corvette. :Dan hade det tufft under helgen... "Börna då din jävel!" Fick han höra när han körde förbi folk som stod och tittad:D Det var grymt många som pekade och berömde hans bil, Cadillacen också. Corvetten är grymt häftig! Och den låter gött också:D

Parkeringen vid Hälla shopping var knökafull med bilar och folk. Vägen genom parkeringen är högkvarteret för att börna. Något många gärna gör:D Man kände sig lite som en kändis när man åkte nerför där och folk längst sidorna tittade.

Vägen blev helt svart till slut efter alla börningar! Inte förrän ca klockan 3 natt till söndag hörde vi en sista tapper ensam börnare:P haha

"Börna då sin jävel!":P

Inne i Västerås går crusingen. Fredagen ska visst vara den dag då det är bäst att cruisa, lördagen är det i stort sett bara köer. Folk överallt, bilar överallt! Det var bäddat för lite kaos. Vi hade inte sett något liknande. Folk dansade på bakluckan på bilarna, en lastbil hade liveband på flaket, flera stod på bilen helt näck och man undrade hur de överhuvudtaget orkade hålla i gång som de gjorde!


På lördagen efter midnatt var det faktiskt mest kaos. Men de som tror att det är "raggarna" som är de som skräpar ner har fel. Naturligtvis gör de det, men de största nerskräparna är västeråsarna själva när de sitter och tittar längst vägarna och har halva skafferiet och systembolaget med sig.

Men om man bortser från kaoset som ibland var så var det otroligt kul också! Det var längesen som jag hade en sån rolig helg! Det är en folkfest!


Lastbilen med ett livband på flaket.




Det var poliser överallt som gjorde nykterhetskontroller och höll ordning. Men när man såg 4 ridande poliser på lördagsnatten kändes det nästan som om man var i en krigszon.




Ska vi till Västerås nästa år? Om vi lever och har hälsan- YOU BET!:D












//Emma.

Kommentarer
Postat av: Emmelist

jämarns va många fina bilar!!!

2011-07-12 @ 23:15:31
URL: http://www.emmelist.se

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters