Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Emily Blunt tacksam för "The king´s speech"!



Visste ni att Emily Blunt stammade när hon var liten? Nä, det kanske inte är något man håller reda på. Men för fröken Blunt är detta "problem" något hon vill hjälpa andra med och därför sitter hon i styrelsen i Amerikanska institutet för stamning.

 


Hon fick själv hjälp av en lärare när hon var liten för att jobba bort sin stamning precis på samma sätt som George VI, som Colin Firth spelar i den kritiker rosade filmen "The king´s speech."

 


Emily Blunt är otroligt glad över att filmen "The king´s speech" blev gjord för att få människor att förstå att stamning inte är något man ska ta lätt på.

 


Emily Blunt säger detta om Colin Firth insats i filmen:

 

 



I "The king´s speech" spelar Colin Firth kung George VI som under hela sitt liv stammade.

 

 

 


"Det var den mest äkta prestationen av en stammare som jag någonsin sett. Jag pratade med Colin om det och det var så underbart hur engagerad han var i rollen. Tydligen hade manusförfattaren också varit stammare, vilket hade varit hjälpsamt. Han lyckades verkligen fånga tveksamheten, stämbands-låsnings-syndromet som händer."



Hon fortsätter:




"Det som är så spännande är att Colin faktiskt har gett stamningen ett ansikte, han öppnade upp folk tankar runt om i världen. Så jag tror att många stammare är väldigt tacksamma för filmen och den nyafunna insikten som blev."

 

 

 

 

 

 

 

 



Jag såg "The king´s speech" förra veckan och jag gillar verkligen filmen! Colin gör en av sina absolut bästa roller någonsin. Rekommenderar filmen till alla er som inte sett den än!:D


 

 

 

 

 

 

 

 




//Emma


Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters