Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Vill du se Titanic på havetsbotten?


Skulle du vilja se Titanic? Inte filmen alltså utan det riktiga fartyget på havetsbotten. Det kan du göra nu! Om du hostar upp 360 000:- vill säga.

Lyxreseföretaget Bluefish säljer nu resor med miniubåt ner till vraket på 3800 meters djup. En resa som tar cirka 11-12 timmar.

Utbåten är en forskningsubåt och ägs av Shirshov institute of oceanology och hoppas att 20 resor ner till vraket nästa år ska finansierar stora delar av deras forskning.

Än så länge har 4 platser bokats men intresset är stort, 300 seriösa förfrågningar har gjort.


"Im the king of the world!" Yeah right, Leo. You wish!:P



Var jag miljardär och kunde slänga omkring mina pengar hur jag ville så hade jag nog bokat en plats på ubåten. Tycker inte om tanken att åka omkring i en liten avlång plåtburk men att få se Titanic där nere vore en otrolig häftig syn!


Förresten, hur i hela friden kan man säga att en fartyg är osänkbart? Det bäddar bara för problem!!










//Emma






Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters