Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Årets första bilträff

Ordet "Spontan" kan inte användas till att beskriva oss Olsson. Det är något som vi sällan är. Men igår var vi minsann spontana om jag får säga det själv.

Papsen kom ner tidigt och väckte oss. Halvt sovande hörde jag honom fråga ifall vi var intresserade av att åka på bilträff i Lidköping. Varken Sofia eller jag visste nog på vilken planet vi befann oss men vi hörde oss själva svara jakande.

Någon timme senare, betydligt mer vakna, satt vi i bilen på väg ner mot Lidköping. Vädret kunde inteha varit finare! Det var verkligen härligt.

När storasyster Linda ringde när vi kommit fram i Lidköping blev hon också förvånade över vår tripp. Det var som hon uttryckte sig "Otippat.":P

Med bilträff menar jag alltså en träff för Amerikanska bilar. Det är ett intresse som familjen delar och pappa och mamma har en Cadillac- 70:a.

Träffen var i och utanför en arena. I arenan var det marknad där de sålde allt ifrån skräp till...skräp. Haha. Nej då, men jag är inte så intresserad av navkapslar och gamla kartor, tro det eller ej. Det var folk överallt och de klädde sig i 50-60-70 tals stil. Roligt att se, dels för att en del hade lyckats jättebra och en del lyckats... mindre bra:P

Pappa och mamma köpte bland annat kuddar till Cadillacen och en termos... för 300 spänn... Tänker inte kommentera inköpet av termosen något mer... 300 spänn för en termos...

Mamma var nästan ivrigare än vad pappa var. Roligt att se. Vi har haft Amerikanare förut men när de köpte Cadillacen så var mamma lika delaktig i köpet som pappa! Bilen är deras lilla ögonsten tror jag^^

Ja jag vet! Sofia nekar ett kort! Aldrig hänt föut! Linslusen själv is giving me the hand! Kors i taket!

Utanför fanns det många Amerikanare uppställda. Det finns dock en sak som jag inte gillar när det kommer till dessa bilträffar, och det är allt supande. Det drar ner för dom som verkligen är intresserade av bilarna och inget annat.

 


Det mest den yngre generationen som tror att Amerikanare= raggare och sprit. Men så är det inte!

 

 

Vi åkte till McDonalds (drickaautomaten gick sönder och det stod 30 pers i kö och skulle beställa. Inte nice för dom som jobbade alltså. Som tur var hade vi dricka i bilen.) och hamnade där bredvid en kille och en tjej som båda var bra runda under fötterna. Tjejen säger medan hon hugger in i sin andra cheeseburgare "Jag har tagit min andra vinare!" Klockan var tio i två. Sorgligt tycker jag. Supande och bilträffar hör inte ihop.

 

 

 

 

 

 

 

 

//Emma


Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters