Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Glass i stora lass!

Jag fick riktiga vårkänslor häromdagen. Kändes som om det var påsk! Det är såklart en bit kvar innan det är påsk men det är ändå härligt att veta att man är på rätt väg i alla fall. Påsken tycker jag är härligt med den anledningen att snön är borta (förhoppningsvis), fåglarna har vaknat till liv, blommorna börjar titta fram, man får äta hur mycket godis som helst, man har inte de där "måstena" som man har inför julen och det bästa med årets påsk är att Maxi i Kristinehamn öppnar igen! Jippi!!!!! GUD vad vi har väntat och väntat!
Ett tillfälligt Maxi har installerats i ett... ja vad är det egentligen, ett garage? Och låt mig säga att man knappast jublar när man måste in där.

Men eftersom jag nu fick vårkänslor så gick mina tankar åt lite godsaker, nämligen glass! Vår och glass går som handen i handsken. Det är lite kul varje gång som glassäsongen börjar för det brukar alltid finnas några nyheter.

Jag kollade upp det och fann ganska många glassar som jag inte sett tidigare! Kanske har de funnits ett tag men jag har då inte sett dom i glasskylen.

Flera av dom ser smarriga ut:D


Magnum Caramel & Nuts


Choklad, jordnötsbitar och krisp täcker en kolakärna inbakad i vaniljglass. Fy tusan, det vattnas i munnen på mig. Jag skämtar inte! Haha.



Filur

Vad är det här för en filur?:P Haha, jag vet, dåligt, haha. Isglass med smak av apelsin under en hatt av hallon-isglass. Han ser glad ut i alla fall...




Twister Fruit

Jag gillar orginal Twisten, så härlig under riktigt varma dagar när man bara vill bli kall! Så den här kommer jag nog testa. Ananasglass i snurrad kombination med citron- och limeisglass runt en kärna av jordgubbsisglass.



MilkTime Squeezy



Den här ser lite spännande ut tycker jag!:D Glassen för de allra minsta, står det. För-de-allra-minsta-my-ass säger jag! Det är för de allra minsta- och mig^^ Glass med smakerna vanilj och choklad.

Cornetto Freestyle


Övre delen består av en kolaglass med chokladsås samt på toppen en stor nöt doppad i choklad. Struten är fylld av en ljuvlig vaniljglass och pecannötter.

Cornetto Enigma Hasselnöt


En våffla fylld med hasselnötsglass och hasselnötssås med bitar av choklad. Toppad med en mix av choklad och vita chokladspån.

Ninja Star


Fyra mini-isglassar på vardera 18 ml i smakerna citron, ananas, jordgubb och apelsin. Med varje förpackning följer en överraskning med. Tur det, för glassarna ser astråkiga ut...

Daimstrut Pear Dream


En favorit med en ny twist! Päronglass mixad med bitar av Daim. Våfflan har ett överdrag av mjölkchoklad.

Happy Me, Happy You

Vaniljglass varvad med sås med smak av jordgubb under ett överdrag av choklad.









Fast man kommer nog gå tillbaka till de glassarna man alltid köper i alla fall. Mina favoritglassar är dessa:

TipTop


ÅH! Come to me! Vill ha, vill ha VILL HA!!!


Sandwich


Finns en sandwich med chokladkross också, väldigt god!





Magnum Mandel


Jag tycker om flera magnum. Magnum Golden, Magnum med vitchoklad, Magnum Dubbel, Magnum med Mandel, ja i stortsett alla magnum förutom men med jordgubbar! Har aldrig smakat den men jag har lite svårt för jordgubbar när det är i glassar, i läppglans och jordgubbsdofter. Usch, tycker det luktar så äckligt.


Och sen gillar jag alla andra glassar med choklad. För er som inte redan märkt det så är jag en sucker för choklad, haha. Och piggelin! Får inte glömma piggelinen, den gamla räven:P













//Emma.


Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters