Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Lyckad möhippa:D

Igår vid 16:00 invaderade Olsson och Nilsson det blivande brudparet! Det var dags för svensexa och möhippa, samtidigt!



Jag hade för några veckor sedan sagt till Åsa att killarna skulle ha Daniels svensexa den 28 maj, och till Daniel hade jag sagt att tjejerna skulle ha Åsas möhippa den 28 maj. Och de fick inte säga det till den andre såklart. Jag hade ett" allvarligt" snack med Daniel angående Åsas möhippa. Han fick ABSOLUT INTE säga något till Åsa om det. Daniel har nämligen lite svårt att vara... TYST!!!:P Men han var väldigtduktig och sa inte ett ljud:D

Åsa fick en liten makeover.


De blev nog lite paffa. De hade bägge gått och väntat på att den andre skulle plockas upp och föras iväg på något roligt, och så skulle de iväg bägge två. Hehe.

Tjejerna tog Åsa till Nöjesfabriken i Karlstad, medan killarna drog med Daniel för att åka go kart och äta på Mast magasinet i Kristinehamn.

Vi körde fem kamp på nöjesfabriken!! Gud vad kul det var! Vi delades in i två grupper och hade en "ledare" som hette Björn. Tror han hade lika roligt som vi hade. Syrran Linda fick honom till och med att visa oss hur man skulle åka "fritt fall", som var så läskigt!! Jag åkte den aldrig... jag var FEG:P Men Björn tömde fickorna och visade mer än gärna hur tapper han var med sitt cape och sitt svärd.

Här går det undan för Elena. Den där gick jättefort!

 

Linda har dagen till ära blivit apa:D Klättra på!

 

Som man förstår av namnet så körde vi fem olika grejer där vi tävlade mot varanda. Det var bla basket, gissa hur långt ett snöre var och ta oss igenom en bana på kortast tid.

Det var en jämn kamp men de som vann var... MITT LAG!! Marie, Åsa och jag var lag 1 och fy tusan vad vi var bra:D Jag tror att vi alla tre är tävlingsmänniskor, i alla fall Åsa och jag. Det nästan lyste av iver i ögonen på oss, haha.



Sedan bar det av till "Glada Ankan" som ligger på Kungsgatan mitt i Karlstad. Där åt jag pizza. Yep, jag var crazy dagen till ära. Och vet ni vad? Jag till och med körde om 3 bilar på vän till Karlstad OCH backade in i parkeringrutan i parkeringshuset. DET NI!:D

Min pizza. Mumsig eller goding hette den... kommer aldrig ihåg vilken jag tog:P



Åsas systrar Elena och Ida hade gjort små uppdrag som hon skulle göra under kvällen. Ett var att linda in en kille i plastfolie, vilket hon gjorde på en kille på Nöjesfabriken. Hon snappade upp honom i baren och han var så villig att bli lite plastig för hennes skull. Sedan gick han omkring med det en god stund medan han spelade bowling, haha. Ett annat uppdrag var att klippa av tvättrådet på kallingarna på fem killar. När hon klippte av första tvättrådet på vakten utanför "Glada Ankan" så trodde jag att jag skulle sjunka genom backen. Jag tyckte det var så otroligt pinsamt. Jag tyckte nog att det var mer pinsamt än vad Åsa tyckte! :D



Det var en väldigt lyckad möhippa. Vi hade nog alla riktigt, riktigt kul. Hoppas bara att Åsa också är nöjd! Det är ju det viktigaste. Men hon verkade det i alla fall.


Nu är det mindre än en vecka kvar till bröllopet!:D Ska bli skönt när lördagen äntligen kommer:D I morgon ska Åsa och jag baka 100 stycken minipajer till bröllopet. Där får vi något att bita i, haha. Både bildligt och bokstavligt talat. Gud så finurlig jag var där:P


 

Noel blev lite fundersam när huset helt plötsligt kryllade av folk. Han snappade åt sig varenda svärd han kunde hitta i huset för att kunna försvara mamma och pappa. *Fniss*















//Emma


Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters