Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

MET Costume Institute Gala

I måndagskväll hölls årets Costume Institute Gala. Årets gala som ägde rum i New Yorks Metropolitan Museum of Art hyllade den framlidne designern Alexander McQueen som tog sitt liv för ett år sedan. Temat för galan var "Savage beauty."

Naturligtvis var galan fullspäckad med glamorösa stjärnor och ... mindre glamorösa, mindre lysande stjärnor:P

Kristin Stewart bar Proenza Schouler, en designer som jag inte hört talas om tidigare.

 

Rihanna var klädd i denna klänning av Stella McCartney.

 

Jennifer Lopez bar Gucci... och hela lagret blommor från blomsterhandeln. Haha. Jag gillar faktiskt den galna kreaktionen som hon har på axlarna. Med en annan klänningen så hade det blivit otroligt snyggt! Nu blev det istället lite over the top. Men ändå gillar jag det... ! Konstigt.

 

Renée Zellweger i Carolina Herrera. Ett par som ofta samarbetar. Renée jobbar aldrig med en stylist utan väljer plagg tillsammans med olika designers. Något Herrera beundrar hos Renée.

 

Gisele Bundchen bar denna klänning som designats av självaste Alexander McQueen. Otroligt härlig färgklick i innefärgen orangeröd.

 

Naomi Campbell kom direkt från indianstammen till galan. Hon hann inte ens byta kläder! Skämt åsido, jag menar What the f**k!

 

Beyonce bar troligtvis den mest bekvämaste klänningen av alla... NOT! Det ser så otroligt obekvämt ut för henne att man glömmer titta på klänningen som faktiskt är otroligt läcker.

 

Christina Ricci bar denna underbart, galna skapelsen av Zac Posen (mannen i bilden) som är en av mina favorit designers! Hans design är väldigt kvinnligt och det är något jag gillar. Den här klänningen är väldigt annorlunda men se så underbart snyggt det är designat. Väldigt goth över det hela. Me likey^^ Den enda klänningen som fick mig att haja till. Love it!

 

Blake Lively som alltid brukar träffa rätt missade totalt denna kväll med sin klänning som liknar de plagg som Ceasar bar. Det var bara kransen på huvudet som fattades!

 

Diane Kruger i Jason Wu. Gillar Diane´s stil som är väldigt 40-tals inspirerat. Väldigt kvinnligt. Hennes hår är väldigt Victoria Lake! Hade önskat att hon gjort en mer peeka-boo-lugg som fröken Lake hade. Det hade gjort pricken över i:et.

 

Ciara i Prabal Gurung.

 

Taylor Swift i J. Mendel. Gillar inte nederdelen av klänningen. Alldeles för rörigt. Tar bort fokusen på den fina överdelen.

 

Jennifer Hudson bar Vera Wang.

 

Personligen tyckte jag att många av galans besökare gjorde dåliga modeval. Förutom Christina Ricci i Zac Posen så var det ingen som verkligen stack ut. Bakläxa Hollywood!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

//Emma


Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters